Es que no sóc capaç d'estimar?
Primer de tot voldria saber com és defineix l'amor, sobre tot des de un punt de vista psicològic. No sé el que senteixo cap a les persones del meu voltant. L'emoció més fort que tinc és cap a la meva mare, es pot dir amor, jo l'identifico com a depència. Una depència molt que vaig trobar quan fa com un any, degut a problemes de l'escola i el divorci dels meus pares, vaig caure com en una depresió i vaig voler acabar amb la meva vida, i no ho vaig fer, simplement per no ferir la meva mare, malgrat les ganes que tenia de suicidar-me sabia que no podia fer-li això a la meva mare. I per la resta de la família, la més propera, sento que si es moriesin em faria mal, però s'em passaria, això pot ser amor?
En definitiva, desprès del que he explicat a dalt, creus que...
Potser que no pugui estimar a ningú?
Potser que mai no m'enamori?
InterPersonal

Hola LNA!
Sóc l'Eli Aulet. Psicòloga d'Interpersonal.
Doncs estimar és una condició humana que tots tenim igual que enamorar-nos. El que si és cert és que hi ha maneres d'estiamr diferents i és important aprendre a trobar la manera que ens fa sentir més còmodes i viure més positivament els nostres relacions.
Estimar se n'aprèn compartint, escoltant als altres i a nosaltres mateixos, interessant-nos per com estan els altres, també cuidant el qeu encessitem i el qeu volem millorar de nosaltres, etc.
A mesura que ens anem relacionant aprenem a estimar i ja des de ben petits ho fem! Mira els nens petits com ja en saben i ho demostren!
Ànims!
Elisabet Aulet
www.interpersonal.cat