No dono mes de mi
Hola!
Tinc 17 anys i sento que la meva vida no val res. Tinc amics que m'ajuden sempre, no em puc queixar, en canvi la relació a casa no és gaire bona, els meus pares estan passant per una etapa difícil i el més segur és que es separarin. A mi em sembla fins i tot millor però encara que no ho vulgui acceptar m'està afectant emocionalment a part d'altres factors. A principis d'any em va deixar el meu novio i al poc temps va començar amb una altra noia, em va ser molt difícil la ruptura. Aixó crec que ja ho tinc superat però el que jo crec que és el problema és que m'he enamorat d'un amic, ell en canvi no vol res, sempre necessito algun noi per sentir-me bé i encara que sàpiga que no és necessari em sento sola i baixa d'autoestima. He tingut varies oportunitats d'estar amb nois guapissims i disposats a cuidar-me com tal però sempre dic que no per culpa d'estar pillada del meu amic. El meu amic i jo ens hem liat varies vegades i és així com ens vam conèixer. No sé com passar d'ell pqe m'ha utilitzat molt i només tinc ganes d'arreglar el problema que em tingut però ell no posa de la seva part. No sé com tirar endevant, només faig que fumar i tancar-me en banda. Ara començaré 2n de batx i no puc centrar-me en els estudis pqe sempre estic deprimida. Espero la teva resposta. Moltes gràcies!
InterPersonal

Hola mct!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga del servei de Consulta Jove d'InterPersonal. Moltes gràcies per escriure'ns!
Què dur és el que ens expliques! És normal que et sentis així amb la situació que estàs passant a casa i a nivell personal. No és fàcil veure com els teus pares estan passant per una etapa complicada que potser acaba amb una separació. Has de pensar que sovint que una parella se separi és la millor opció, tant per ells com pels fills. Busca un moment de tranquil·litat per parlar amb els teus pares i explica-'ls com et sents i com t'està afectant la seva situació. Evidentment que els pares decideixin estar junts o no és cosa seva, però està bé que també els fills puguin dir com se senten a casa.
Pel que fa a aquest noi que t'agrada ens expliques que t'ha utilitzat molt i que no posa de la seva part per solucionar-ho. Considerem que és un risc que estiguis massa pendent d'aquesta persona, la felicitat no depèn d'amb qui estiguem, sinó de que nosaltres mateixos tinguem diferents objectius a aprendre i aconseguir. I així, mentre ens anem distraient i passem estones amb els altres (i amb nosaltres mateixos) tot va molt millor! Fixa't que si la teva felicitat depèn únicament de que tinguis una relació, això et fa una mica esclava... La teva felicitat no pot dependre d'una altra persona sinó de tu mateixa, perquè si no, no seràs lliure!
Et proposem que intentis posar una mica de distància entre vosaltres durant uns mesos, això t'ajudarà a no estar tan pendent d'ell. Sabem que no és fàcil, però tampoc impossible! És important que aprenguem a cuidar-nos a nosaltres mateixos. Pots dedicar aquests mesos a conèixer-te una mica més. És a dir, en saber què t'agrada, què t'emociona, què et desagrada, quines aficions tens... També és un bon moment per gaudir de les teves amigues! Centrat també en els estudis, perquè quan acabis puguis triar aquella opció professional que més t'agradi!
Una abraçada ben forta i molts ànims!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat