Estic preocupat (urgent)
Hola, bona tarda, tinc 18 anys.
Abans, estaba una mica gordet, ultimament ja no perque vaig molt al gym, em prenc batuts amb proteïnes sense que els meus pares ho sapiguen, perque ells diuen que no va bé i que jo ja tinc un cos suficientment bó perque sense pendre cap batut estigui en plena forma.
El problema apart d'aquest d'amagar-me que bec batuts, és el fet de que em sembla que estic agafant una adicció al gym. Suposo que em bé perque l'any passat vaig patir bullying, de fet ja el patia des de 3er de la ESO pero l'any passat vaig esclatar.
Entre moltes coses que em feien una d'elles era posar-se amb el meu físic i crec que és per aixo que estic agafant una obsessió al gym, perque penso que estant musculat i molt fort, captaré les mirades de les noies.
Que em recomanes?, jo vull tenir parella quan abans millor, he tingut dos exs nomes i tinc 18 anys. Jo ho considero un fracàs, no perque les noies siguin un trofeu sinó perque em considero lleig i per aixo tambe agafo aquesta obssesió amb el gym.
Agraïria molt que em donguessis un consell. Tens el meu permis per publicar aixó a la xarxa.
Moltes Gràcies!
Sara Bujalance

Hola adri! Gràcies per compartir amb mi la teva situació. Entenc com et sents, haver patit bullying fa molt de mal, i per una altra banda, és del tot normal i natural que ens volguem sentir atractius, agradar als altres i trobar parella. El que passa és que a vegades aquest desig ens pot fer obsessionar en, per exemple, millorar el físic, i acabar convertint-se en un patiment. De fet, pel que dius, aquesta addicció al gimnàs i el desig per muscular podrien acabar convertint-se en una malaltia, anomenada vigorèxia, que consisteix en això, en obsessionar-se per muscular, passar moltes hores al gimnàs i modificar l'alimentació amb l'únic objectiu de muscular. Podríem dir que la vigorèxia és com l'anorèxia, però en lloc d'obsessionar-se per aprimar, la persona s'obsessiona per muscular. A l'igual que a l'anorèxia, la persona que pateix vigorèxia pot arribar a patir molt. Crec que el millor consell que et puc donar és que et prenguis amb més calma el gimnàs i que mengis equilibrat, menjant de tot, i sense necessitat de prendre batuts. Els batuts proteics s'haurien de prendre sempre sota control mèdic, ja que un excés de proteïnes pot danyar seriosament el fetge. Sé que al gimnàs hi haurà molts nois que en prenen, però no facis cas i demana consell mèdic abans de prendre'ls. A més, menjant bé, de tot i fent esport ja hi ha més que suficient per aconseguir un bon cos, com segur que ja tens. Pel que fa a les noies, de debò que no cal estar musculat per captar la seva mirada. Per trobar una bona parella és important que et cuidis no només per fora, sinó sobretot per dins. L'atractiu de les persones va molt més enllà del seu cos, és quelcom que té a veure amb la seva personalitat, seguretat, actitud....etc., i també té a veure amb com es vesteix la persona, com parla, com es mou, fins i tot té a veure amb l'olor que fa, així que enforteix sobretot la teva autoestima i això t'ajudarà a trobar parella. Parla amb la teva gent de confiança, com els pares, amics, familiars... t'ajudarà a sentir-te bé amb tu mateix i superar el bullying que vas patir. Comparteix amb ells com et sents, et farà bé. Molts ànims i molts petons!!