ODIO AL MEU PARE
Odio amb tot el meu cor al meu pare, ho que ell em fa a mi, cap pare ho fa a la seva filla, diu que no serveixo per res, que no estudio res(nomes per suspendre matematiques),que mai en la meva vida arribare algun lloc, i que es millor que deixi els estudis perque segur que no arribo a cap a lloc(i jo vuy ser historiadora), mai ma dit que m'estima, desde que tinc 8 anys que no em fa una abraçada, mai ma felicitat per el meu aniversari, no m'agarda estar amb ell, aixi que quan ell esta a una sala de la casa jo m'em vaig a un altre, no el suporto, no m'agrada estar amb ell enara que hi hagi molta gent, perque sempre intenta humillarme, sempre em compara amb altres noies, com si jo fos la unica que fa malament,tinc un germa petit, al cual te mimat, com que ell fa futbol i jo cap extraescolar, creu que ell arribara molt lluny, com no ha suspes matematiques ell sera el futur de la familia.Tot aixo de veritat que destrossa el meu autoestima, soc molt timida, perque sempre penso ho pitjor, i se perfectament que ell te gran cosa a veure. Ara per començar mes baralla entre jo i ell, ha començat a prohibirme sortir perque pensa que vaig amb nois, quan el meu interes per ells es zero,i que segurament sortire embarazada,se que si parlo amb ell i li qui soc verdaderment acabaremt malament, ja que ell creu molt en deu, i jo soc atea(i ho a começat a notar) i a mes estic en un limbo bisexual, i el meu major somni es ser actriu(cosa que ell ni mort deixara que o sigui), se que posara a deu abans que mi. Em moro de ganes de anarme de casa, renunciar al seu cognom(quedarme amb el de la meva mare), i viure la meva vida.
InterPersonal

Hola Katerina!
Sóc l'Eli Aulet. Psicòloga d'Interpersonal.
Ostres, entenc com estàs...són dures a vegades les discussions amb els pares. Jo et suggereixo que deixis que passin uns dies de calma, d'estar amb tu i prou, i evitant sobretot qualsevol conflicte!!!
És molt important que intentis recuperar la calma. Fent el que t'agrada, escoltant al teva música, mirant pelis i gaudint dels teus "somnis"...etc. Quan estiguis més tranquil.la observa com veus el tema dels conflictes amb el teu pare.
Pots optar també parlar amb la teva mare amb l'objectiu de trobar la manera de millorar la relació amb ell. Llavors, ella et pot ajudar a parlar-ho amb ell o ho podeu mirar de parlar tots 3.
No estàs sola! Tots hem d'aprendre a relacionar-nos!! i aprendre a solucionar els conflictes, i amb els nostres pares, generalment, són les persones amb qui més discussions podem tenir en l'adolescència.
Que sàpiguen sobretot com et sents, com estàs per dins és molt important!!!
una abraçada
Eli Aulet
www.interpersonal.cat