Estries!!! URGENT
Hola, sóc la Irene, i tinc tretze anys, aviat en faré catorze i... tinc estries!!!
Sé que les estries són coses normals, que tard o d'hora surten a qualsevol noia, però tinc tretze anys!!! I no m'ho sé explicar com és que m'han sortit, ja que les estries acostumen a sortir per pujades i baixades de pes, i jo sempre he sigut prima i ara també ho sóc, fins i tot m'atreviria a dir que sóc de les nenes més primes de la classe.
El que vull dir és que em preocupa una mica l'edat en que m'han començat a sortir, i sé que no és pas per la alimentació i/o dieta que porto ja que menjo de tot i variat. També m'agradaria preguntar si hi ha alguna manera de treure-me-les de sobre, ja que tot i que estic ben orgullosa del meu cos, les estries fan lleig i són antiestètiques. He vist en una altra consulta que no hi ha remei, però si que hi ha manera de prevenir-les i/o reduir-les, però.. allà hi deies que només s'arregla amb una dieta equilibrada i tot aquell rotllo però.. jo ja la tinc!!! Potser no de manera controladissima (és a dir, dilluns, carn, verdures i fruita, dimarts, llegum i làctics..) però considero que menjo de tot i variat des de plats d'aquí fins a plats rars d'altres paisos. També cal dir que faig esport, ballet. Per tant.. què puc fer per arreglar-ho? he d'anar al metge i crear una dieta controlada com t'he dit o anar al metge per qüestions de salut.. no ho sé no m'ho vull imaginar, a saber si tinc problemes a la pell.. no ho sé.
Gràcies, Irene
Sara Bujalance

Hola Irene! El que has de fer és continuar menjant bé i ser constant en hidratar bé la pell. Per hidratar-la bé és important que beguis prou aigua i que et posis crema hidratant al cos a diari. A vegades hi ha persones que tenen una pell més delicada o més seca, i per això els hi surten estries més fàcilment. No cal que canviis cap dels teus hàbits alimentaris o esportius, només cal que hidratis molt bé la pell. A més de crema hidratant pots fer servir olis nutritius i procura rentar-te el cos amb sabons poc agressius, que no irratin la teva pell. Molts petons!!