OBSSESIÓ?
Tot va començar quan vaig llegir una fanfic sobre un grup de música, aquell temps no savia qui eren però vaig volguer investigar. Fa a un any, vaig conéixeixer a una banda de 4 nois que es diuen "5 seconds of summer", aquell mateix dia vaig mirar les seves cançons, vidioclips i tot sobre ells, fins i tot informació i coses d'aquest tipus. M'entre buscava per google vaig veure que feien un conçert i al preguntarli a me mare si podia anar em va dir que no, i em vaig posar a plorar.
Durant tot aquest any, em poso trista només al pensar que no els coneixare, estic pendent de totes les notificacions de twitter i instagram, escolto cada dia la seva música, miro fotos seves… Encara que m'agradin, sé que em faig mal ami mateixa, i per molt que m'agradi no puc deixar-ho estar.
No se si m'estic tornan una mica boja jajaja pero el cas esque vui que aquest tipus de fanatisme baixi perque realment ho passo malament.
Que puc fer? GRÀCIES
InterPersonal

Hola bonica!
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
És fantàstic que t'agradi aquest grup i que escoltis les seves cançons, el problema ve, com tu dius, quan comences a passar-ho malament.
Normalment, quan ens agrada un grup, acabem creient que són persones súper especials i les idealitzem. Hem de tenir clar que són persones normals i corrents i que la informació que arriba d'ells està molt planejada per aconseguir donar-vos una impressió determinada.
Et deixem amb algunes estratègies per reconduir aquesta situació:
- Marca't un dia a la setmana per descobrir nous grups. Si t'agrada la música, t'agradarà conèixer noves cançons i altres artistes, així que durant un dia (per exemple el dimarts) no escoltis res del grup que coneixes. És només un dia. Com ho veus?
- Desactiva els avisos de twitter i instagram. I una vegada a la setmana repassa el seu mur. Segurament no hi ha cap informació que necessitis pel teu dia a dia, oi? Així que posposa conèixer les seves publicacions.
- No busquis fotos seves. Ells són músics, per tant, el més important és la música que fan. Si t'agrada la seva música, disfruta-la, però les fotos no són necessàries, d'acord?
Sabem que potser serà difícil al principi, però estem convençudes com mica en mica aconseguiràs que deixin de dirigir el teu dia a dia!
Una abraçada!
www.consultajove.cat