Crec que tinc un problema
Hola adolescents! La cosa va començar al abril, de repent em vaig interessar pel meu físic però no em pensava que acabria així. Faig 1,55 cm i pesava 42,5 kg i com ja he dit, al abril vaig començar a menjar menys, fer exercici... Però més endevent vaig començar a vomitar tot el que creia que podia engreixar, i ara, al cap d'uns mesos vomito abssolutament tot tot tot el que mejo a part, de que mejo molt poc, estic sempre de mal humor i em seto cansada, a més a més la meva mare esta preocupada i jo no li paro de negar que no tinc cap problema, abans de res m'agradaria aclarar que jo estic bé i no m'he plantejat deixar-ho de fer però em procupa que em pugui passar algo greu amb els meu estudis.
Gràcies adolescents!
Sara Bujalance

Hola Lauu! Pel que expliques sembla que estàs patint un trastorn de la conducta alimentària. Aquestes malalties mentals són molt greus i fan molt de mal a la persona que la pateix. Si continues així tindràs problemes amb els estudis (hi ha casos en els que la persona perd tot el curs, fins i tot), i també problemes greus de salut, problemes en les relacions amb els altres com la familia, els amics, etc. Els trastorns de la conducta alimentària són absolutament destructors. Poc a poc es carreguen tota la vida de la persona. A mida que vagi passant el temps, aquesta malaltia t'anirà robant la salut i la teva vida, fent-te sentir cada cop pitjor i cada cop més sola. NO permetis que passi això! Parla amb la mare, digues-li què t'està passant i deixat ajudar. Si reps ajuda els teus estudis aniran bé, però també la teva salut i la teva vida en general. A més, per mantenir-se prim no és bona idea menjar poc o vomitar. Al contrari, aquestes conductes fan engreixar a mig/llarg termini perquè el cos "s'espanta" de veure que no rep prou aliment i posa en marxa un mecanisme de defensa que consisteix en engreixar fàcilment per tal de tenir reserves d'energia, ja que a través de l'alimentació no en rep prou. Per aquest motiu l'única forma de mantenir-se prim és menjant de forma saludable. Lauu, aprofita que la mare sospita alguna cosa i parla amb ella. Oi que si ella tingués un problema ho voldries saber per ajudar-la? Ella també et vol ajudar a tu, parla-hi. Molts ànims i molts petons!!