Aires de Llibertat
Arriba un moment en la vida d'un adolescent, en el cual creus necessari tenir un espai propi i primer, comences somiant aixo tu sol a casa una nit, despres hu comentes de conya amb els amics "tenir un local per a la nostra colla tio", ho penses, arribes a la conclusió de que es la millor idea que has tingut mai, comences a somiar despert amb els teus amics, busques un lloc al que fer teu i ten recordes que casa teva te dos pisos, que al de dalt no s'hi fa res i arribes a la conclusió de que podries montar el teu espai dalt de casa teva, una taula de poker, un lloc per un sofa i una tele (potser una xbox o una play per jugar).
Fins aqui tot perfecte, el problema, els pares, que aquesta idea no els convenç gens ni mica ("que faras amb els teus amics a dalt?") ("S'ha d'ordenar i fer net i aixo es molta feina etc...etc...Que no vamos")
Vaja, que tinc una colla d'amics amb infinites ganes i somnis amb aixo com jo.
I uns pares que s'hi oposen bastant a la idea d'un espai propi meu i per als meus amics.
Soc bon alumne, completament legal, els meus pares no es poden queixar per res, pero com els convenço per fer aixo?Perque hem deixin tenir el meu propi espai el qual compartir amb els meus amics?
Nesesito ajuda, gracies per qualsevol idea.
InterPersonal

Hola Platonic!
Sóc l'ELi Aulet. Psicòloga d'Interpersonal.
Doncs anem a veure què hi podem fer!! Està clarissim que toca negociar!!!
Planteja als teus pares la teva necessitat de compartir aquest espai amb els amics. Llavors demana si hi ha alguna cosa que necessitin saber o que tu puguis fer per aconseguir aquest espai. Demana si tu i els teus amics podeu netejar l'espai i responsabilitzar-vos de la seva ambientació per a poder-hi estar "comodament" per vosaltres.
Si vosl aquest espai te l'hauras de guanyar sembla ser...Per tant, lluita-ho i parla amb ells i com que ja ets un tio responsable pots aconseguir-ho!
Intenta veure totes les pors i preocupacions que tenen , escolta'ls i així sabràs bé què els frena i poden negociar-ho.
Si no te'n surts busqueu algun local fora de casa entre tots i poseu-hi ganes i esforç per fer el vostre pròpi espai! Espavilar-se és una gran satisfacció!!
Eli Aulet www.interpersonal.cat