Quin embolic!!
Tinc 15 anys i estic deprimida xq no se que fer. No soc una persona molt familiar, d’anar amb la família i els amics i em sol causar problemes xq segons ells “no vull estar amb ells”.
La meva germana diu moltes mentides i per això hi han discussions a casa i jo vull apartar-me d’elles. Els meus pares no m’entenen (que es normal) i moltes vegades em sento ignorada per ells i els amics.
Les meves amigues nomes compten amb mi per les dolentes quan hi han moments feliços quedo oblidada, però quan intento dir-li com em sento em diuen que em no es veritat i que m’estimen molt, tot i que jo no ho veig així. No crec que em vulguin fer mal xq les conec des de que tinc memòria i no em vull separar d’elles però no vull continuar així.
Les altres amigues que tinc van amb mi xq no tenen ningú mes tothom les a rebutjat menys jo i sempre em sento com un segon plat de tothom i crec que ningú pensa amb mi com a primera opció.
No se que estudiar i aquest curs començo batxi i tot i que se que ja ho descobriré, això fa que em posi mes nerviosa encara.
No se que fer i tampoc vull fer mal a ningú.
InterPersonal

Hola 8Nata13!
Sóc l'ELi Aulet. Psicòloga d'Interpersonal.
Entenc com et sents...Primer de tot dir-te que serà important fer un esforç per a donar espai també a altres pensaments i sensacions. Entenc que no vulguis fer mal a ningú, però fer el que tu també desitgis i disfrutar de la vida es pot aconseguir sense haver de fer mal a ningú!
El que et recomano és que et centris en el que tu pots fer per a canviar la situació! Per exemple, si vols disfrutar de les amigues sigues tu la que plantegi plans divertits i ajunta't en els moments feliços. Si són bones amigues voldran que també t'hi apuntis. No intentis avaluar si elles t'hi volen o no t'hi volen, apunta't als plans i ja veuràs què passa. Disfruta!!!
Per al família, docns com dius és natural que vulguis certa intimitat i a vegades no vulguis anar amb ells. No passa res, explica'ls-hi que necessites una mcia d'espai, i per altra banda, de tan en tan estigues una estoneta amb ells i així els deixes tranquils i et deixaran fer. Si els cuides una miqueta et deixaran fer més!
Ara a batxillerat aniras descobrint moltes coses i aniràs trobant respostes a poc a poc. Deixa que passin coses i sobretot experimenta i disfruta dels plans, no estiguis tan pednent de si els altres t'hi volen o no fins que realment no t'ho diguin clar! Si pensem massa i actuem poc tenim les d'equivocar-nos molt!
Ànims!
Eli Aulet www.interpersonal.cat