No se que pensar
Hola,gràcies per llegir-ho. Hos escric perque desde que vaig començar tinc molt complexe amb el meu cos. Totes les meves amigues son primes i diuen k el PES ideal son 10 quilos menys de lo que medeixes( osigui si fas 170 peses 60) es aixo veritat? Peso 57 i faig 1,57cm i em sento molt malament. Ultimament no menjo massa, no tinc gana i em fa por que em pasi algo. Podrieu dir algunes receptes sanes a cada apat per menjar prou be?
Merci adolescent.cat
Sara Bujalance

Hola Lolaa! No facis cas d'això que diuen de que s'ha de pesar 10 quilos menys del que es medeix. És una llegenda urbana sense cap fonament ni mèdic ni científic, així que ni cas. A més, el pes varia molt de persona a persona. Per exemple, dues persones poden mesurar i pesar el mateix i tenir cossos molt diferents, sent una més prima que l'altre. El teu pes està bé, no t'has d'amoïnar perquè no necessites aprimar res. El que no has de fer mai és passar gana o menjar poc, pensa que estàs en edat de creixement i és important que el teu cos rebi tots els nutrients que necessita per créixer. A més, passar gana fa engreixar! Quan passem gana el cos "s'espanta" i s'esforça en engreixar per tal de tenir més reserves d'energia. El que has de fer per mantenir un bon pes és ser constant en una alimentació equilibrada i fer esport habitualment. La millor manera d'organitzar uns àpats saludables és basar-se en les recomanacions de la piràmide alimentària, aquí tens un link en el que està detallada:
Molts petons!!