Atracones??
Hola,
ja vaig fer consultes fa temps perquè no menjava gaire probava de vomitar... Pero ja fa temps que vaig amb un especialista i això. Jo ja li vaig consultar pero també ho volia consultar aquí: el que em pasa es que ara em venen com "atracones" per dir-ho d alguna manera, es a dir que quan acabo de menjar encara tinc gana o entre hores i veig que algú menja o veig menjar per algun lloc em va molta gana, jo ho intento d'evitar pero son com molt forts, cada dia em vaig dient avui serà l'ultim dia... Pero no oh compleixi mai, l' especialista em va dir que això em pasava perquè abans com que no menjava gaire i això ara el cos em demana mes aliment per recuperar el perdut, pero quan acabo de menjar tot em sento molt culpable i tinc ganes de vomitar. No se que fer. Vosaltres com que en penseu?
Gracies
Sara Bujalance

Hola Texans,
Està molt bé que estiguis anant al metge ja que ell serà la persona que millor et podrà ajudar en tot aquest procés. Els afartaments són típics de les persones que pateixen un trastorn alimentari i efectivament són difícils de controlar, però no impossible.
Pel que dius ets conscient de que fer-los no t'ajuda a sentir-te millor i que provoquen que després et sentis culpable i et vinguin ganes de vomitar. Has de buscar tècniques per distreure't després dels àpats i evitar fer l'afartament. Una estratègia que et pot ajudar és que per exemple et serveixis al plat el menjar que toca i que quan hagis acabat de dinar o sopar, marxis del lloc on estàs per evitar la temptació a seguir menjant. Per exemple, si dines i sopes a la cuina, quan hagis acabat marxa al menjador i distreu-te, així evitaràs fer un afartament.
Una altra estratègia és que diguis als pares que et costa molt controlar-ho i que ells t'ajudin a distreure't o inclús que et tanquin la cuina per a que no puguis entrar-hi entre hores.
De totes formes, això és millor que ho comentis al teu terapeuta i que sigui ell qui et recomani fer una cosa o una altra.
Estàs sent molt valenta i segur que si fas cas a les recomanacions dels especialistes te'n sortiràs de tot això.
Molts ànims i petons.