Nova al institut
Aquest any començaré batxillerat a un nou centre, es el primer cop que em canviaré de centre i tinc molta por. En el centre que anava hi he estat des de el 4 anys sempre amb les mateixes persones i al mateix lloc. Aquest centre es bastant “pijo” i jo no enganxava massa en aquell envien, quan era petita em van fer moltes putades les noies em feien la vida impossible, però això sempre ha sigut així no han parat mai i crec que això m’ha fet madurar i pensar diferent. Al començament de la Esso vaig fer una amiga qui m’ha ajudat amb tot i gracies a ella he pogut passar tots els mals ratos amb els problemes del cole i de casa.
Al acabar la Esso vaig decidir canviar de centre i anar a un la meva ciutat on podria fer amics de la ciutat , ja que en el meu antic cole tothom era de diferents llocs, incloent la meva millor amiga. Tinc por de començar en aquest nou institut perquè no conec a ningú i tinc pànic que em torni a passar el mateix que en el cole on anava. També el fet de començar batxillerat ho fa mes complicat.
Tinc molta por em podries donar alguns consells per així tranquil•litzar-me.
Merci.
InterPersonal

Hola Ari!
És del tot normal que et sentis així! Com fa dies que vas fer-nos la consulta, deduïm que ja has començat batxillerat en el nou centre. Com està anant? Esperem que hagis afrontat les primeres setmanes amb optimisme i força!
La nostra recomanació és que vagis amb una actitud positiva i oberta a conèixer gent nova. No tinguis por de fer tu el primer pas i començar a conèixer als teus nous companys i companyes. Suma gent nova a la teva vida, i com més ho facis més oportunitats de conèixer aquells que poden convertir-se en bons amics. Sigues sempre tu mateixa, aquesta és la millor carta de presentació!
Per tranquil·litzar-te et pot anar molt bé aprendre algun exercici de relaxació, aprendre a respirar correctament, fer esport, escoltar música que t'agradi... busca aquella manera que a tu et vagi millor per aconseguir-ho!
Recorda, si algú t'ho fa passar malament, no ho permetis i demana ajuda immediatament! Parla amb els teus professors i els teus pares perquè la cosa no vagi a més!
Et desitgem molts èxits en aquesta nova etapa escolar!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat