Què puc fer per superar la mort d'un estimat?
Hola Adolescents!
M'agradaria que m'ajudéssiu amb uns dubtes de la vida que m'estan desconcertant aquests dies…
Doncs mireu, fa qüestió d'unes setmanes es va morir el meu tiet… Des de llavors he estat rumiant perquè jo no vaig poder fer res per aturar-ho…? La seva mort... em quedarà gravada de per vida.
Resulta que justament fa dos dies comptats, quan ja ho tenia mig superat, va i se li mor l'avi d'una de les meves millors amigues...( Laia, porto i portaré al cor el teu avi com tu ho estàs fent. ) En aquest moment... em va baixar en picat l'autoestima i mira que a mi m'encanta somriure!
Tinc por de que algun dia d'aquests es mori algun membre de la meva família més pròxima. La mort em fa patir i segurament a molts de vosaltres segurament que també.
I per tant em sorgeixen moltes conclusions de la vida que no ho sé resoldre. Puzles que són impossibles de completar. En aquests instants tinc un embolic al cap. Què se suposa que he de fer?
He decidit fer aquesta Consulta, per esbrinar què en penseu vosaltres adolescents de la mort?
InterPersonal

Hola!
Primer de tot dir-te que ens sap molt greu la mort del teu tiet i de l'avi de la teva amiga, des d'aquí us enviem molts ànims!
Els pensaments que et venen al cap són del tot normals després de la mort d''un familiar. La mort forma part de la vida, i malauradament no podem fer res per aturar-la. Cada persona necessita el seu temps per aprendre a viure sense una persona estimada.
Una manera de fer minvar aquest dolor tan gran que sents és parlant-ne amb les persones que tens al teu voltant i que també l'estimaven. Pots parlar i recordar al teu tiet amb els teus pares, ells segur que també el troben a faltar i us anirà bé que en pugueu parlar en família. Podeu mirar fotografies, vídeos antics o pots demanar-los que t'expliquin històries i anècdotes de la seva vida, ja veuràs com descobriràs una altra faceta del teu tiet!
De mica en mica veuràs com aquest dolor, si deixes que es vagi alliberant, anirà disminuint fins arribar al punt que el recordaràs amb un somriure.
Una abraçada ben forta i molts ànims!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat