ESTALVIAR!!!!!!!!
Hola! Els meus pares, des que sóc petita em donen una paga perquè sàpiga utilitzar els diners amb prudència. Ells em paguen poc més que el necessari i les coses per caprici me les pago jo. Una idea que agraeixo molt, ja que m'han ensenyat a valorar els diners, però ara que tinc 15 anys i jo i les meves amigues comencem a sortir juntes per anar a parcs d'atraccions o viatges sovint m'he de quedar a casa per què ja m'he gastat els diners en llibres o qualsevol ximpleria. Sóc incapaç d'estalviar i això em perjudica molt; algun consell?
InterPersonal

Hola Katte!
Està molt bé que hagis après a valorar els diners i l'esforç que suposa aconseguir-los!
Alguns dels trucs que et proposem per aprendre a estalviar i a gestionar millor els teus estalvis són:
- Apunta en una llibreta els diners que tens estalviats, fes dues columnes una per apuntar els ingressos que vagis tenint i a l'altra les despeses. D'aquesta manera seràs més conscient dels moviments que fas amb els teus diners.
- Compra't una guardiola sense forat per treure els diners (d’aquelles que has de trencar per treure els diners). Així no tindràs la temptació d’utilitzar-los fins que no hagis arribat a la quantitat que vols.
- Abans de comprar-te alguna cosa compara preus, segur que trobes grans diferències entre una botiga i una altra.
- Fes una llista de coses que vols comprar-te i dosifica't. No vulguis tenir-ho tot de cop! Si tens previst fer un viatge amb les amigues, recorda que hauràs de vigilar més en què inverteixes els teus diners.
- Fes-te el Carnet Jove, podràs gaudir de diferents descomptes i això sempre va bé! ;)
- Quan surtis no t’enduguis molts diners, així evitaràs gastar-te’ls tots.
- Abans de comprar-te alguna cosa, valora si realment la necessites!
- Fes feines extres: pots guanyar alguns diners extres fent classes particulars a nens, cuidant-los, fent feines pels veïns que ho necessitin, passejant animals, ajudant a casa...
Esperem haver-te ajudat una mica amb aquests petits consells!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat