Aquesta mala costum
hola! bé, aquesta és la meva consulta:
tinc 17 anys i cada estiu passem jo i els meus germans dos mesos al poble del meu avi, que és molt petit però hi tenim una colla bastant gran. Durant aquests mesos, no només estem amb aquest grup d'amics, sinó que també anem pels pobles del voltant on fan festa i ens ajuntem amb moltíssima gent de la nostra edat. És a dir, cada any coneixem gent nova. fins aquí tot bé, el problema ve perquè resulta que soc una persona a qui els nois li atrauen MOLT fàcilment, per tant, a la mínima em pillo per algun i cada cop que hi vaig hi ha algú diferent que em demana per liar-me amb ell. jo com una tonta sempre hi caic, i aquesta costum ha acabat fent que els meus amics pensin malament de mi. El problema es que he intentat controlar-me i pensar "aquest any no" però sempre acabo caient. Com ho puc fer? necessito que m'ajudeu.
Moltisimes gràcies un petó molt gran!
InterPersonal

Hola bonica!
Gràcies per escriure'ns! Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal.
Quin problema hi ha en sentir atracció cap a una persona si l'atracció és mútua? Si cap dels dos teniu un compromís amb una altra persona, per què no pots embolicar-t'hi?
No passa res perquè estiguis amb nois diferents! És natural que si sents atracció per un noi, vulguis conèixer-lo o passar-hi més estona... L'important és que tu estiguis bé i convençuda del que estàs fent. És a dir, que no facis res que tu no vulguis degut al que pensin els altres, d'acord?
Ara bé, si vols mantenir una mica les distàncies amb els nois, per què no proves de tenir un ideal al teu cap? Pensa què t'agrada en un noi, com hauria de ser? I així quan coneguis un noi, et serà més fàcil decidir si t'agrada o no.
Una abraçada!
www.consultajove.cat