No se com sortir de l'armari?
Hola! abans de tot us vull donar les gràcies per el consultori m'ha ajudat molt!
Bueno tinc un problema que te a veure amb la meva família. Jo sóc lesbiana això ho tinc segur, però tinc por de sortir de l'armari perquè gairebé tota la meva família creu en deu i no se que puc fer.
A més a més aquest estiu em anat a R.D de vacances i me mare em va començar a preguntar com vaig amb els novios, i jo vaig desviar el tema parlant sobre les mares d'una amiga meva i li vaig preguntar. Que passaria si jo fos lesbiana? em va dir que això és una desviació mental i que perquè això a Espanya sigui legal jo no tenia que dir-li "disparates".
No se que puc fer, la veritat prefereixo quedar-me a l'armari fins que em pugui mantenir per mi mateixa .:( Gràcies!
InterPersonal

Hola Brittany,
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
És normal que tinguis certa angoixa de parlar amb els teus pares sobre aquest tema. Segurament els teus pares intueixen alguna cosa, però els fa por la confirmació. Mentre tots us trobeu dins aquesta incertesa, és possible que la situació a casa sigui tensa.
Si tu tens clara la teva orientació sexual i vols dir-ho als teus pares, fes el pas. Els teus pares t'estimen. Al principi pot ser que sigui un xoc i que necessitin el seu temps per pair-ho. Si vols, parla'n primer amb algun germà o cosí amb qui tinguis més confiança i així et sentiràs més recolzada.
De totes maneres et deixem un article de la nostra companya Paula Alcaide sobre aquest tema:
Una abraçada bonica!
www.consultajove.cat