menjo molt lleeenta i m'agobio🍤🍗🍖🍘🍘🍥🍎🍥🍎🍥🍎🍲🍣🍆🍆
Hola, abans que res gracies per dedicar uns minuts a llegir i contestar el meu dubte. El que em passa es que soc molt lenta menjant perque abans no empasso el menjar necessito mastegar molt sino penso que m'ofegafé ( potser son paranoies) pero els amics i familiar sempre estan dient, esque menges molt lenta, i comentaris d'aquest estil i hi ha vegades q no m'afecten pero hi ha altres que em capfico i necessito menjar rapid per demostrar que no soc una lenta pero macaba agafant mal de panxa, es la sensacio de no menjar agust sino com engoixada. Espero que em puguis donar algunes solucions.
Gracies!
Sara Bujalance

Hola Elisaaa,
Si la família i els amics coincideixen en dir-te que menges molt lenta, segurament és cert. El que has de descobrir és el perquè menges poc a poc. Dius que és perquè tens la sensació de que t'ofegaràs però, t'ha passat alguna vegada? Per què tens aquesta por?
Per millorar la velocitat a la que menges, pots provar de ficar-te menys quantitat de menjar a la boca i així el mastegaràs més ràpid. Poc a poc has d'anar practicant a empassar-te el menjar sense mastegar-lo tant, ja veuràs com no passa res. Ni t'ofegaràs ni et passarà res dolent.
Els moments de menjar han de ser estones agradables on gaudim del que estem fent, per tant és important que no t'angoixis ni ho visquis com un moment de tensió. Has d'anar practicant de menjar cada vegada una mica més ràpid, empassant sense mastegar tanta estona, però no pretenguis canviar-ho d'un dia per l'altre. Els canvis venen poc a poc.
Petons!!