Necessito ajuda
Hola!
Sóc un noi de 17 anys,estic estudiant um cicle i ultimament tinc molts problemes. Estic pensant molt amb el suicidi. No se ben bé perquè...
Fins fa poc mai m'havia liat, i quan ho vaig fer, els pocs amics que tenia és van posar gelosos perquè la noia era molt maca. I bé, ara no tinc amics ni amigues i no sóc feliç amb la meva vida. No tinc cap motivació. Nomès l'atletisme però ja està i costa molt haver d'entrenar cada dia. Més aviat sóc un amargat, que no surt de festa, que m'adono que sóc un pringat i poca cosa més... I viure així tant malament, i sentir-se inútil és molt dur i em fa pensar molt amb el suicidi.
Si em podeu ajudar, us ho agrariria.
Perdoneu per les faltes.
InterPersonal

Hola Andreu,
Moltes gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal.
A vegades tot se'ns fa una muntanya, ho veiem tot molt complicat i sense futur. Llavors és quan ens comencen a aparèixer pensaments de desesperança.
Però el truc és deixar de mirar-ho en global i començar a centrar-te en cada tema:
- Dius que no t'havies embolicat mai amb una noia, fins fa poc. No sabem si et va agradar i et va fer sentir bé. Les primeres experiències a vegades poden ser una mica angoixants (per la novetat), però amb la pràctica es va guanyant més seguretat i, sobretot, es va gaudint més!
- Pel que fa als teus amics.... A vegades és natural que hi hagi certa enveja o competència entre els nostres amics, però aquest no és un motiu per deixar l'amistat. Dóna'ls una mica de temps i treu-li importància.
- Dius que no tens cap motivació, però que l'atletisme t'agrada, no? Aquesta ja és una motivació! Evidentment que comporta un esforç i que pot fer mandra... però recorda com et fa sentir després!
- Elimina la paraula "amargat" per descriure't. Sortir de festa és una manera de passar-ho bé, però n'hi ha moltes més! Que no t'agradi sortir, no vol dir que no sàpigues disfrutar. Això ho has de tenir molt clar. Potser amb el temps et vindrà de gust sortir, o potser no, i no passa res. Coneix-te i descobreix quines són les activitats que et fan disfrutar més i posa-les en pràctica!
Per últim et direm que intentis passar estones amb la teva família i amb els teus amics. Quan ens sentim tristos, ens ajuda molt que ens deixem consolar per la gent que ens estima. I cal que ho demanis! Les persones no tenim la possibilitat de llegir la ment de l'altra, per tant, demana el que necessites, d'acord?
Una abraçada!
www.consultajove.cat