somnis!
hola, em dic Maria i tinc 17 anys i desde fa una temporada que somio que el meu novio em possar les banyes amb una noia de la classe que abans era la seva millor amiga el cas es que ho passo fatal i em desperto plorant. I vull dir que no es per falta de confiança cap al noi perque se que ell mai em possaria les banyes però aquesta companya de classe ja havia fet que deixessim la relació que teniem amb mentides.La noia aquesta va amb el grup de nenes de la classe que sempre m'han criticat i insultat. I ara que tornem a estar junts em sento mes segura i no estic sola.
Com de deixar somiar aixo? el meu novio em podria ajudar? esta preocupat per que m'ha vist com em despertava plorant diferents cops.
els somis tenen alguna relació amb el que ens va passar de petits?
o te algun altre missatge?
InterPersonal

Hola bonica,
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Primer de tot et direm que els somnis no tenen res de premonitori. El cervell aprofita les hores de son per descansar i quan es relaxa deixa que tot el que li ha voltat pel cap durant el dia, campi al seu aire. Així, si estem preocupats per alguna cosa durant el dia, quan anem a dormir, és molt probable que hi somniem.
A més, si ens despertem preocupats pel somni que hem tingut, hi pensem al llarg del dia i.... evidentment, quan tornem a adormir-nos, augmenten les probabilitats que hi tornem a somniar. Veus la relació?
Per tant, quan et despertis, situa't bé i recorda que és un somni. Passa estones amb la teva parella i aneu construint la vostra relació de confiança i intimitat (no deixis que el somni t'espatlli també el dia!) i veuràs com mica en mica, el somni va perdent força.
Ara bé, si sents que no confies en la teva parella, n'haureu de parlar i buscar estratègies per sentir-vos més segurs l'un amb l'altre.
Una abraçada!
www.consultajove.cat