Em sento grassa
Hola!
Porto un temps una mica obsessionada amb el meu cos. A principis d'agost em vaig anar de vacances i he tornat el dia 19. Als pocs dies vaig quedar amb la meva amiga i em va dir que havia engreixat una mica. I clar, jo no em veig gairebé mai bé amb el meu cos, i si a sobre em diuen que he engreixat pitjor encara.
Em preocupa massa que tinc una mica de panxa (que em costa molt de treureme-la) i odio les meves cames (les trobo una mica grans i no gaire llargues). Només menjo quan toca, i entre hores no menjo res, i ja no menjo xocolata ni dolços ni similars.
Algun consell per aprimar-me les cames i treure'm la panxa lo més ràpid possible?
Moltes gràcies per llegir-me!
Sara Bujalance

Hola Cloud,
És normal que ens preocupi el cos i el físic, però quan ens comencem a obsessionar podem acabar tenint problemes. No hem de deixar-nos influenciar tant pels comentaris que ens fan els demés, ja que la majoria de vegades no els fan amb mala intenció però nosaltres ens ho prenem malament.
Per sentir-nos bé amb el nostre cos hi ha varies coses que són essencials: en primer lloc és importantíssim tenir una bona autoestima i estar segures de nosaltres mateixes. Després també és necessari portar un estil de vida saludable. Què significa això? Doncs bàsicament dues coses: menjar bé, variat i quan toca, i fer esport.
Anem per parts:
Què significa menjar bé? Doncs que hem de menjar unes 5 vegades al dia (esmorzar de primera hora, esmorzar de mig matí, dinar berenar i sopar). Això està estipulat així perquè si deixem passar massa hores amb l'estomac buit, després tenim molta gana i mengem més del compte. A part hem de menjar de tot i equilibrat. Mira't la piràmide de l'alimentació saludable. Pel que dius això ho fas molt bé perquè no menges entre hores, però la xocolata de tant en tant si que la pots menjar.
Sobre l'esport. Es recomana fer unes 3 hores d'activitat física a la setmana, o sigui que amb l'esport que feu a l'institut no n'hi ha suficient. Hi ha esports com per exemple la natació que són molt complerts ja que treballes totes les parts del cos. El running també. Ara bé, si vols treballar concretament les cames i la panxa, pots fer exercicis com saltar a corda, aeròbic, classes de ball i/o abdominals.
De totes formes per veure resultats hauràs d'esperar un temps, ja que no podem moldejar el nostre cos com vulguem, sinó que els canvis es van produint poc a poc. S'ha de ser constant en la practica d'exercici, sinó els canvis no arribaran mai.
Espero haver-te ajudat,
Petons.