Em controlen massa...
Hola!
Tinc un problema; la meva mare em controla massa. M'espia el mòbil quan no la veig, el Facebook, les conversacions i les altres xarxes socials, les fotos que em faig, també xafardeja les xarxes socials dels meus amics i amigues... fins i tot quan quedo amb alguna amiga té un localitzador per saber on sóc en tot moment! A veure, ja sé que ho fa perquè m'estima i no vol que em passi res, però penso que es passa una mica, sobretot amb lo del localitzador i llegir les meves conversacions. No li amago res extrany, però em molesta.
He arribat al punt de no fer-me fotos amb amics (nois) perquè tinc por de que sospiti que m'agradi algú i comenci a espiar les seves xarxes socials. Em fa ràbia perquè per la seva culpa he perdut a un noi que m'agradava abans.
Ara ja no tinc gaire confiança amb ella, i m'agradaria dir-li que ara m'agrada un altre noi i m'encantaria que m'ajudés i m'aconsellés, però si ho faig segurament començarà a buscar-lo per les xarxes socials i a xafardejar per tot el que posa, i això ho xafarà tot.
M'agradaria parlar amb ella sobre aquest tema, pero si li dic sospitarà de que li amago algo i espiarà la meva vida molt més que abans, i em molesta bastant.
Moltes gràcies per llegir-me i ajudar-me, de veritat! :)
InterPersonal

Hola cloud!
Sóc l'ELi Aulet. Psicòloga d'Interpersonal.
Docns entenc que diguis que no tens confiança...de fet, és natural que si fa tot això no sentis que se't respecte la teva intimitat. De totes maneres, calma! Als pares els hi costa moltissim a vegades veure que els fills es fan gran. La teva mare està passant per aquest moment i li hem de donar temps.
És molt important que parlis amb ella calmada i li diguis com et sents amb tot el que fa. Diga-li que tot això t'evita confiar en ella perquè ara també tens dret a començar a tenir certa intimitat.
Diga-li que ja ha fet molta feina des de que eres petita per a què pugui confiar amb tu. Ha de saber que necessites creixer i equivocar-te per anar aprenent i fer-te gran.
Si sap que perd més confiança amb tu amb aquest control, ho podrà modificar a poc a poc. Diga-li quina relació t'agradaria tenir amb ella i com el seu controlimpedeix qeu t'hi acostis.
Endavant
ELi Aulet www.interpersonal.cat