Varies consultes....
Primer de tot moltes gracies per els consells i publicacions que feu. M'agraden molt!!
Tinc varis problemes, m'agradaria que m'ajudesis en tot el que puguis per poc que sigui per mi sera molt.
1.Quan m'enfado sento molta rabia i fins i tot ira, i en aquells moments soc totalement una altra persona m'agafen ganes de cridar i trencar coses (no ho he arribat a fer) pero quan s'acaba em deprimeixo molt i ploro m'agradaria saber com controlar-la o saber-la treure d'alguna manera per no acabar sempre deprimida...
2.Noto com si fos una mica anti-social no em poto gaire be amb la gent perque soc una persona que et pots ficar amb ella 3 cops o aixi pero a la quarta salto i et contesto amb algun "zasca" i clar a la gent no li agrada...Noto que no encaixo amb ningu
A l'ins que vaig hi han dos grups de nenes: les "que es creuen guays" i les que "tambe s'ho creuen i fumen i tal" i despres estan els nois jugant a futbol.
Jo soc una noia esportista pero quan sortim per el carrer els amics i juguem a bsqt noto com si no valgues lo suficient per fer esport. I em deprimeixo tambe pensant: perque no puc ser com elles que es porten be amb tothom, etc...
Gracies😘😘
InterPersonal

Hola Mapii!
Sóc l'Eli Aulet. Psicòloga d'Interpersonal.
Doncs el que expliques té relació amb l'aprenentatge del control de la ira i la frustració.
Tots a mesura que creixem aprenem a controlar les nostres emocions. La rabia desbordada és el qeu et fa sentir malament i et fa pensar que ets "anti-social". No és així! Només necessites racticar el següent:
- No sempre odem aconseguir el que volem i les coses no semrpe funcionen com volem. De totes maneres, encara que perdis, no perdis el que puguis aprendre per millorar tu com a persona.
- Comença a aprendre a identificar els senyals corporals que comences a notar al principi de l'enfado.
- Quan notis els senyals, fes alguna cosa amb ells: o canvies de escena, o fas alguna cosa per distrere't, o respires, o t'imagines que estàs dins un huracà però que no se t'emporta ( com si la rabia fos l'huracà al teu voltant, però tu no deixes que se t'emporti i així evites enfadar-te, comptes de 100 a o de dos en dos...).
- L'esport també et va molt bé per treure rabia. Si vols també pots provar la relaxació. Cada dia et pots posar al youtube una relaxació per practicar 10 minutetsio així aprendras la sensació de relax al teu cos i la podràs portar quan t'enfadis a través de començar a respirar.
A practicar! Tot millorarà!
Eli Aulet www.interpersonal.cat