Depressió i baixa autoestima
Hola! Primer de tot us vull dir que sou els millors!
Fa uns 4 anys mes o menys vaig patir bullying , no em pegaven ni res pero em deien de tot desde paraulotes fortes fins a ficar-se amb el meu físic. Sempre al arrivar a casa em posaba a plorar pero no els hi volia explicar el per qué als meus pares. Desde el día que van deixar de dir-me coses , em veig incapás per tot , quan no em surt algo bé em venen ganes de plorar rápidament. Cuan em miro al mirall no em veig guapa ni trobo coses bones en mi . Al institut el primer día ens van fer un test psicologic (crec que es diu aixi) , a on avaluaven la autoestima i mes coses . Em va sortir 2 punts , lo que vol dir que la tinc pel terra. No se que fer per millorarla. També estic en depressió , em faig talls pero ja ho tenen controlat els meus famíliars. Ara lo que no saben es que no tinc amigues, van decidir deixarme de costat tot l'estiu i es van ficar amb mi en tot. Potser que aixó m'hagui fet arribar a una depressió?
Gracies!
InterPersonal

Hola Helena!
Sóc l'Eli Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. Entenc com estàs ja que passar per una situació de bullying és molt dur. No ens podem quedar aquí parats, hem i has de fer alguna cosa. Així et suggereixo el següent:
Necessites un cop de mà! T'has de donar la oportunitat d'aprendre d'aquesta situació on eres victima i a partir d'aquí aprendre't a estimar i valorar. No pots deixar que aquell episodi defineixi qui ets tu! Has de sortir d'aquest personatge que no es valora!! Descobreix el teu valor!
A vegades quan estem dins d'aquest mal trangol sembla que tot vagi malament, hem de ser nosaltres qui sols o amb ajuda tirem endavant!
Busca't un lloc on fer teràpia i treballar aquests aspectes. Parla amb la família, serà quan entendran moltes coses i t'ajudaran!
Una abraçada
Eli Aulet www.interpersonal.cat