ANORÈXIA?
Hola, bona tarda.
Volia preguntar si tinc anorèxia. Tinc 16 anys últimament estic molt deprimida i nosé perquè, no tinc ganes de menjar i m'he aprimat. Peso 49,5 k i medeixo 1,64. Tothom que em veu sigui gent que feia temps que no veia o gent que veig diàriament em diuen que m'he aprimat molt i suposo que ho diuen a dolentes.
Gràcies.
Sara Bujalance

Hola Laura99,
Pel que dius és normal que estiguis preocupada, ja que als 16 anys no és normal que estiguis tant deprimida. Si que és veritat que a l'adolescència hi ha canvis d'humor i poden haver-hi èpoques on l'estat d'ànim varia, però si dius que a més de portar un temps deprimida també has perdut la gana i com a conseqüència t'has aprimat, pot ser que estiguis caient en una depressió.
Amb la informació que em dones no puc dir-te si tens una cosa o una altra, però si que has de saber que tant la depressió com els trastorns alimentaris són malalties greus que comporten molt malestar i preocupació en la persona que els pateix. Totes dues són malalties i com a tal s'han de tractar per metges especialistes.
Si fa temps que estàs així, et recomano que puguis parlar-ho amb els pares (que segurament ja han notat que hi ha algo que no va bé del tot) i que t'acompanyin al metge. Ell serà qui et podrà fer un diagnòstic i començar un tractament perquè tornis a ser la Laura alegre que (segur) erets abans.
Ànims guapa.