Em veig grassa... AJUDA, siusplau
Tinc un problema... Aquest estiu m'he estat fixant en el meu cos, i he vist que tots els bikinis em queden malament, no porto samarretes ajustades perquè em queden molt malament, i només em sento còmode portant roba ample.
L'altre dia els meus pares em van deixar anar un: No menjis tant que t'engreixaràs. I això em va enfonsar bastant, perquè vaig veure que tinc raó. CADA DIA ESTIC MÉS GRASSA!!
No sóc anorèxica, i no ho seré, però em preocupa el meu pes, i cada vegada més.
Moltes amigues em diuen que estic perfecte, que ja voldrien tenir el meu cos, i jo no ho entenc... Per què? Qui voldria tenir-lo?
Tinc 16 anys, medeixo 1'58 i peso 49kg.
Necessito consell, siusplau, ja que cada vegada em veig pitjor quan em miro al mirall. Menjo i no vomito, però de vegades no em puc acabar el mejar per què em sento malament si me l'acabo...
He començat a apuntar-me què menjo i quines quantitats.
EL meu objectiu és arribar als 45-46kg, així que he decidit deixar de menjar guarrades (pastes, xocolata, xuxes...), i suposo que ja no berenaré més.
Tot i això, aquest any començaré 2n de batxillerat i ja no farem educació física, així que només faré una hora i mitja setmanal d'esport, i no crec que tingui temps de més.. Què més puc fer er perdre aquests kilos de més??
Moltes gràcies per adelantat:)
Sara Bujalance

Hola Paula!
Anem per parts.
És normal que et preocupi el teu cos, el pes i la teva imatge en general. Ara bé, hem de diferenciar entre el que és una preocupació normal a quan passa a ser una obsessió. Això que dius que has passat a apuntar-te el que menges i en quines quantitats, no és correcte. Per què? Doncs perquè fomenta que aquesta preocupació que tens es pugui convertir (sense donar-te compte) en obsessió. Tu mateixa dius que ni ets anorèxica ni ho seràs, però amb aquestes conductes poc a poc fomentes que t'acabis obsessionant pel tema. Cap persona malalta per un trastorn alimentari ho volia estar, ni pensava que podria ser-ho, o sigui que compte!
La decisió de deixar de menjar "guarrades" està bé, però amb matisos. Els experts diuen que hem de menjar de tot i no ens hem de prohibir cap aliment. Ara bé si que és veritat que aquests aliments són per menjar ocasionalment, no cada dia.
Respecte a l'esport si que és important que en continuïs fent. Hauràs de buscar estones per fer-ne o aprofitar el cap de setmana, ja que hauriem de fer unes 3 hores d'esport a la setmana (això seria l'ideal).
Si menges bé i fas esport amb regularitat el teu cos ho notarà i et sentiràs millor amb tu mateixa. Et recomano que no et preocupis tant pel pes, no és tant important!
Petons!!