No m'agrada anar de festa
Hola!
Desde que els meus amics tenen edat per sortir de festa sempre han sortit a les festes majors dels pobles. Una de les primeres vegades que van sortir em van convidar perquè em dirien que seria divertit, però una vegada allà no em va agradar. Desde que soc molt petita tothom em diu que soc molt introvertida i molt tímida, i jo també ho crec, així que suposo que és una de les raons per les quals no m'agrada anar de festa. Jo mateixa ho accepto i no em molesta quedar-me a casa mentres tothom és a fora, ja que entenc que no tots tenim els mateixos gustos. Fins aquí tot anava bé, però ja fa uns mesos que tant les meves amigues com jo ja tenim més de 16 anys i elles surten a la disco sense mi. Pensava que tot continuaria com abans, però mentre jo em quedo a casa elles comparteixen més històries, i això ha fet que jo quedi "apartada" del grup. Ara elles queden sense mi, no només de nit sinó que també de dia, i ni tan sols em pregunten si vull anar amb elles. No m'atreveixo a demanarlis per sortir perquè em fa l'efecte que no s'ho passen igual de bé quan jo estic present. D'alguna manera em fa sentir que hauria de sortir de festa, em fa pensar que soc rara i que hauria d'intentar canviar.
No sé que fer ni com sentir-me, necessito consell!
Gracies
InterPersonal

Hola anònima,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Primer de tot et direm que cadascú té els seus gustos i aficions i això no hauria de ser un motiu per excloure ningú. A més, no tots tenim el mateix ritme ni passem per les mateixes etapes en el mateix moment. És possible que quan vas començar a sortir no t'agradés, però ara si hi vas algun dia, t'agradi i hi trobis algun al·licient.
El que has de tenir present és que no has de fer res que no vulguis fer. A vegades fem petits "sacrificis" per la gent que estimem, però han de ser recíprocs!
Intenta apropar-te a alguna d'aquestes amigues amb qui tinguis més confiança i explica-li el que et passa. Demana-li que t'avisin quan queden a la tarda i que si algun dia et ve de gust sortir de nit, que els hi diràs.
Des del respecte i la tolerància és la millor manera de mantenir una amistat.
Una abraçada!
Servei de Consulta Jove
www.consultajove.cat