bipolaritat, doble personalitat?
Hola bones, sóc un noi que tothom pensa que es molt tranquil, i es veritat, des de fa un any o així que en certs moments molt concrets les meves accións no encaixen amb com crec que sóc, he estat expulsat 2 cops del institut per baralles, però només un día els dos cops, perque el meu expedient es impecable, tots els profes es van sorprendre moltisim, i jo també, vaig ser expulsat per pegar a dos nois que m'estaben molestant, em vaig pasar, un va estar 2 dies amb gel al cap i l'altre no ho se, tinc certs atacs de rábia que em fan tenir por de mi mateix, no puc controlarme, però no m'arrepenteixo, aixó m'ha fet guanyar el respecte de tothom i a més, pot semblar raro però veient "sofrir" a aquells dos individus despreciables em sentia bé, crec que va ser just, em va agradar... m'estic pantejant això de la bipolaritat, se que no es algo que s'hagi de prendre a la lleugera però no se que pensar.
Gràcies.
InterPersonal

Hola The_Dark_Knight,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
LA ràbia és una emoció que apareix quan sentim que hi ha una injustícia, per tant, és natural que t'enfadessis si aquests dos nois t'estaven molestant. Sovint no ens han ensenyat a gestionar bé la ràbia i l'anem acumulant fins que de cop "explota" i tenim la sensació que no ho controlem.
És possible que et passés això en aquell moment?
Nosaltres et direm que no amaguis aquesta emoció. Si t'enfades per alguna cosa (per exemple, que et molesten) fes-ho saber: amb paraules, amb mirades o comentant-ho a algun professor. Si continues sentint molta ràbia pots descarregar-la amb alguna d'aquestes estratègies:
- anant a córrer (o alguna altra activitat física)
- pintant (o activitats més artístiques)
- picant un coixí (per evitar fer-te mal)
- plorant (hi ha persones que la descarreguen així)
Cadascú troba les estratègies que li funcionen millor, però està clar que pegar no és la solució (mira quines conseqüències has tingut), però tampoc amagar-la (perquè acaba explotant sense control).
Esperem haver-te ajudat!
Una abraçada!
www.consultajove.cat