recuperació i estres
hola, tinc 16 anys i e acabat primer de batxillerat i me n'han quedat 3(castellà, francés i filo).
amb els estudis sempre he tingut problemes peró he anat tirant de mica en mica, com diu la meva profe de reforç soc com una formigueta que va treballant.
el fet es que tinc disortografia (disléxia amb l'ortografia) i aixó fa que faci moltissimes faltes a l'hora d'escriure peró també tinc déficit d'atenció sense hiperectivitat.
Porto tot l'estiu a casa estudiant tots els exàmens i cada vegada que crec que mu se m'aquivoco
el Juny, una amiga de la meva mare que es una mena de fisio crec, em va preparar unes relaxacions i les flors de Bach en tot estiu porto ja 3 pots, el problema es que les relaxacions les veig irreals.
el motu el qual ho veig irreal es que el profe de caste es moltexigent i perfeccionista que si no ho ffas com ho diu ell malament, porto dos anys amb ell i se perfectament com son els seus exàmens i a cada eàmen quina serà la pregunta de 4 punts pero encara que m'ho sàpiga i que els meus amics em diguin que com a mínim puc treure un 6 en aquest exàmen igualment trec un 3, TOTS els meus exàmens de castellà amb aquest profe son un 3 o sigui qu avans de fer l'exàmen ja se quina nota treurè.
el problema es que si se la nota que treuré del de recuperació perqué m'empenyo a estudiar?? dons es perqué vui que li caigui la cara de vergonya al veure que la nena innocent que segons ell no estudia si que estudia.
Peró estic esressadissima, tinc els exàmens JA d'aquí 1 setmana i no se que fer NO em surt res
sisplau ajudem i diguem que puc fer
en quan els altres exàmens el de filo diu que no em se explicar be i que donc moltes coses per suposat peró crec que aques ja el tinc per mà perqué he ocupat tota una llibreta sencera per escriure les suposades preguntes i respostes
i per francés estic tranquila perquè se que la profe sap que m'he passat TOT l'estiu estudiant i com que no em vol suspendre... haha
també el que em passa es que tinc el treball de recerca penjat i la meva tutora m'està començant a renyar encara que m'enten i sap lo dificil que son per a mi els exàmens.
aqui t'he escrit una parrafada enorme peró sisplau diguem alguna cosa que em pugui ajudar a relaxarme o a que mentri tot.
mérci^_^
InterPersonal

Hola!
Ho estàs fent molt bé i esperem que els exàmens t'hagin anat millor del que esperaves! :)
Ser conscients de les nostres dificultats i punts dèbils pot ajudar-nos a afrontar les coses de millor manera i més realistament. Tu saps que potser has d'esforçar-te més que la resta de companys, però com diu la teva profe de reforç, ets com una formigueta que de mica en mica va treballant. Així que endavant i no deixis d'esforçar-te, aquesta és l'única manera perquè "t'entri" tot! ;)
Si estàs molt estressada, nerviosa i amb molta pressió, això pot jugar-te una mala passada davant de l'examen. Per això és important que aprenguis a relaxar-te i has de trobar la manera que a TU et funciona. Estaria bé que practiquessis els exercicis que la fisio et va dir i a veure si notes alguna millora (recorda que requereix entrenament i els resultats de la relaxació no es noten de forma immediata, per tant dóna't temps per veure si funcionen). Aprendre a respirar correctament també ajuda a relaxar-se i a baixar el nivell d'activació.
Una abraçada ben forta i molts èxits en aquest nou curs que tot just comença!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat