Aficions diferents
Hola. Fa temps que tinc un problema amb les companyes de classe.
Resulta que jo tinc unes aficions una mica "diferents" a les de les adolescents d'avui en dia. M'agrada el manga, l'anime, la cultura japonesa. Veig totes les sèries en japonès subtitulat i també escolto grups i cantants asiàtics com ara Hatsune Miku, BIGBANG, 4Minute o Kagamine Rin. M'agrada portar el cabell tenyit de color blau.Estic enamorada de personatges de series, com ara el Len Kagamine o l'Arthur Kirkland.
Des de fa un temps tinc la sensació de que les meves aficions no agraden gens a la resta de les meves companyes, ja que quan m'acosto a un grup per parlar, o bé callen i s'en van, o bé m'ignoren, o bé parlen amb mi, però es nota molt que els hi molesta la meva presència. Em sento la friqui de la classe.
Tinc amigues amb els mateixos gustos que jo, però les veig molt poc.
M'agradaria que les altres m'acceptesin com sóc i no em consideressin una friqui.
Què puc fer?
InterPersonal

Hola croissant,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Les aficions poden arribar a ser una part molt important de la nostra persona i és fantàstic que cultivem aquesta faceta de la nostra vida. A vegades es comparteix amb alguns amics, però a vegades les nostres aficions no són les mateixes que els altres i també ho hem de respectar.
Actualment, la paraula "friqui" s'utilitza per parlar d'una persona que té una afició molt intensa sobre algun tema, i està deixant de ser una terme pejoratiu.
Nosaltres et direm que es poden compaginar les dues facetes: pots compartir la teva afició amb altres amics o amigues (encara que els vegis poc) i passar estones amb les teves companyes de classe parlant d'altres temes que us puguin interessar a tots.
una abraçada bonica
www.consultajove.cat