M'agrado a mi mateixa pero als demes no...
Hola adolescents, primer de tot gracies per llegirme i ajudarme.
A veure tinc 13 anys i no soc ni la mes guapa ni la mes delgada pero a mi no m'importaba fins fa uns dies que uns nois em van dir que estaba grassa i que era lletja i coses aixi, jo em vaig sentir molt malament i els vaig cridar dientli que a mi m'era igual el que ells pensaben pero realment crec que si que m'importa, ja he intentat fer esport pero tinc asma i molta alerigia i em costa molt i segueixo igual de grassa. Realment estic comoda amb mi mateixa pero al estar amb els demes em sento malament perque no akc ni popular ni guapa, es mes soc la tipica empollona lletja de pelicula. Com puc fer que el que diuen els demes no m'afecti??
Gracies adolescents!!
InterPersonal

Hola Cris,
Moltes gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Intepersonal.
El que ens demanes és un dels aprenentatges més difícils que es poden fer, ja que, el fet de viure en societat, fa que ens fixem en les opinions dels altres i els donem més valor que a la nostra pròpia opinió.
De totes maneres, tu tens un punt fantàstic a favor teu: és que t'agrades tal com ets!! I això és genial. Intenta mantenir sempre aquesta valoració sobre tu mateixa, ja que és un gran escut davant totes les crítiques que arriben a rebre dels altres (o que creiem que rebem).
Envolta't de les persones importants per tu (Amics, família) i dedica una estona a la setmana a cuidar-te i mimar-te: dir-te coses boniques, emmirallar-te, hidratar el teu cos... Hem de saber valorar-nos i tu ja ho fas! Així que la teva feina és molt menys: només l'has de mantenir!
Això sí, si les crítiques augmenten de nivell o d'intensitat, avisa als professors i tutors i veuràs com t'ajudaran a posar-hi fre.
Una abraçada!
www.consultajove.cat