Els meus amics es riuen de mi cada dia
Primer de tot moltes gràcies per ajudar-me. Escric aquí per que necessito consell. Aquests mesos d'estiu, com és normal, he quedat cada tarda amb els meus amics; anàvem a la piscina, a la platja, fèiem coses junts, ... Però sempre trobaven algun moment per vacilarme o per riures de mi. Jo al principi no li donava massa importància i fins i tot reia amb ells però, aquestes ultimes setmanes tot això ha anat a més, fins al punt de passar per davant d'una botiga on hi pot haver un peluix d'un porc i dir que sóc jo. Em fa molt de mal que els meus amics, les persones amb les que he crescut es riguin de mi, em trenca el cor. Se que no ho fan amb maldat però tot i així em sento fatal que em diguin això. Sóc una noia un xic especial perquè salto a la primera, sóc MOLT tossuda i tinc bastant caràcter i personalitat i el que no em senta gens bé és que quan els hi dic que no m'agrada que em diguin coses d'aquestes o que ho deixin estar tots salten "tu tio, et ratlles a la primera e eh" o "a mi si em diguessin això riuria" i algun altre comentari.
Són els meus amics i me'ls estimo molt i mai els hi faria res, poder sí que algun dia els hi he fet algun comentari que no els hi pot haver agradat, però MAI MAI els hi he repetit dia si i dia també.
Necessito un consell perquè no se que fer, cada cop que deixen anar alguna cosa d'aquestes només tinc ganes de plorar o de marxar corrents. Que faig? Ja he intentat explicalsi com em sento però és com parlar-li a la paret, no em fan cas. Els hi torno a explicar? M'estic muntant una peli i no té tanta importància com em sembla a mi?
(Algun d'ells llegeix Adolescents.cat i segurament sabrà qui sóc i quan ho llegeixi el primer que farà serà demanar-me si he sigut jo, doncs bé, si sóc jo. A veure si llegint això us adoneu que per mi ja no és una simple broma i que em fa molt mal el cor quan les persones que són com família per mi es burlen.)
Moltes gràcies per la vostra atenció, un petonàs Adolescents.cat m'agradeu moltíssim.
InterPersonal

Hola NinetaSHS!
Moltes gràcies a tu per la confiança! Has fet molt bé parlant amb ells i si no els hi ha quedat clar, torna a fer-ho. Explica'ls com et sents i com et fan sentir els seus comentaris. Tots podem riure amb una broma, però si tu sents que s'estan rient de tu és normal que et sentis malament. Així doncs, t'encoratgem a que tornis a parlar amb ells.
Si després de parlar-hi segueixen sense aturar el que per tu són faltes de respecte, intenta ampliar una mica més el teu cercle d'amistats i no fer cas als comentaris dels altres. Segurament quan vegin que tu no fas ni cas a les ximpleries que diuen deixen de fer-ho.
No deixis que els comentaris dels altres et facin perdre el somriure! Ànims i endavant!
Una abraçada ben forta!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat