Preocupada...
mira us explico.. perque no se que fer ja.. Contesteu el més aviat que pugueu siusplau
sempre estic en constant moviment, em mossego les ungles, sento sempre com una rara sensació a la panxa, em costa molt concentrar-me i prestar atenció..També tinc vergonya de parlar amb els amics de sempre, i això abans no em passava.. Ultimament em costa parlar i repeteixo les paraules o començo una frase i nose com acabar-la. També avegades m'agafa desesperació per menjar. Estic be de pes i vaig a correr sempre que puc.
Tinc poca amb mi mateixa també i sempre em preocupo per el que pensin els demes de mi. Sóc nerviosa, i inquieta, tot s'ha de dir, però pot ser que això sigui algo més que nerviossisme? esque estic preocupada perquè abans era nerviosa també però moltes d'aquestes coses no em passaven. Siusplau contesteu aviat:(
InterPersonal

Hola anònima!
Gràcies per escriure'ns! Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
És veritat que hi ha persones que són més nervioses que d'altres i això forma part de les característiques individuals de cadascú. Això fa que en èpoques de més estrès o canvis, el nostre cos reaccioni amb més nerviosisme.
Et donarem algunes estratègies per ajudar-te a reduir-lo, a veure si et van bé:
- Quan notis aquestes sensacions a l'estómac, para i fes 5 respiracions profundes. Deixa la ment en blanc i només respira. Veuràs que el teu cos anirà recuperant el seu ritme.
- Quan ens entrebanquem amb les paraules o no acabem les frases, sovint és perquè el nostre cap va més ràpid que la nostra llengua. Para de parlar, explica què et passa (així els altres ho entendran), i continua el discurs.
- Si a l'hora d'anar a dormir, encara et notes accelerada, potser serà el moment de prendre't una infusió i escriure en un full totes les preocupacions. Així és una manera de descarregar el nostre cervell.
Esperem haver-te ajudat!
www.consultajove.cat