No tinc personalitat
Hola Adolescents .
Necesito ajuda perque no tinc personalitat . No trobo el meu estil , em fixo massa en el que porten els demés . També em preocupo massa del que pensa la gent de mi i aixó em fa dubtar a l`hora de comprar-me roba . Fins i tot la meva germana em va dir que em fixaba massa en el que porten les meves amigues i com són . Per culpa d'això em sento molt insegura... Voldría tindre un estil propi i una manera de ser meva .
InterPersonal

Hola Anna,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
El que ens expliques és molt habitual i entenem que et sentis així. Comences a fixar-te en altres persones (què porten, què fan, què diuen...) i et sembla que elles ho fan de manera més decidida que tu. Per tant, tu encara et veus més insegura.
Et direm que personalitat en tenim tots! No es pot no tenir personalitat. Però tots necessitem el nostre temps per conèixer-nos i veure què ens agrada i amb quines coses ens sentim còmodes.
Et proposem un exercici: Abans de fixar-te en els altres, abans de demanar l'opinió a una altra persona, dóna't un espai per tu, per pensar en què vols tu. Llavors pots demanar consell a altres persones, però així t'assegures meditar sobre allò. Veuràs com mica en mica, sense adonar-te'n, el teu "estil" anirà sortint.
Una abraçada bonica!
www.consultajove.cat