4 anys enamorada de la meva millor amiga
Hola, bé, tinc un problema. El cas és que fa 4 anys que m'agrada la meva millor amiga. Ella té la meva mateixa edat i viu al poble del costat, cosa que fa que ens puguem veure sovint. Ella ja sap que m'agrada, i fins i tot va haver-hi una època a la qual ella també va sentir alguna cosa per mi. Al principi tot anava bé, a ella se li va passar però jo segueixo igual. Cada vegada que li mostro els meus sentiments ella em respon amb un "no pateixis, podem continuar sent amigues" o un "no deixaré de parlar-te per això", però no em deixa les coses clares. He parlat amb amigues meves i em tenen feta un embolic. Algunes em diuen que intenti oblidar-me d'ella, que deixi de parlar-hi o que deixi de veure-la. Per altra banda hi ha altra gent que em diu que si ja ha hagut una vegada a la qual ella s'ha "enamorat" de mi, que potser n'hi haurà una altra, que no perdi l'esperança. Jo sincerament no sé què fer. És massa important per mi com per deixar de parlar-hi o veure-la, però per altra banda estic cansada d'esperar. Necessito ajuda! Si us plau doneu-me algun consell.
InterPersonal

Hola petita somiadora,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Entenem que tinguis aquest embolic i que necessitis aclarir-ho. Pel que ens expliques, la teva amiga va tenir una temporada on va ser més carinyosa amb tu i això et fa dubtar sobre la possibilitat de mantenir-hi una relació.
Sembla que la teva amiga ha sigut clara amb tu sobre els seus sentiments d'amistat cap a tu. No podem obligar a ningú a enamorar-se de nosaltres, no creus? I tot sembla indicar que ella no està enamorada de tu.
Ara és decisió teva decidir quina posició adoptes. Ja t'avancem que la millor manera d'oblidar algú és posant distància, però si sents que és massa difícil per tu, pots intentar separar-te'n una mica i començar a sortir amb altra gent també. Sabem que és dolorosa aquesta situació, però a vegades és millor acceptar la realitat (per molt dura que sigui), per poder apreciar tot el que vindrà més endavant.
Una abraçada bonica!
www.consultajove.cat