hola??? urgent24
hola,
tinc varis problemes... el primer de tot es que tinc un novio pero es que ell no menten, sempre que jo no vull fer una cosa i ell si tinc que fer aquella cosa osino ell s'enfada o me diu frases com a: "jo per tu ho faria, jo t'estimo tu no, si te importes ho faries..." i per molt que li digui que no al final acabo accedent... ja no se com dir-li més que no vull.
Despres la meva mare ha notat que no surto tant com a abans i me diu que surti mes i tot aixo, pero el problema es que totes les colles del meu poble no me adapto a ninguna i ja no tinc a gent...sols a dos persones i que no surten molt... i despres els hi dic de anar a altres pobles per surtir i em diuen que no, llavorens que faig? com vaig a altres pobles? he estat mirant de tot horaris de tren i busos pero mai me concorden....
i mamare no em deixa quedarme a dormir a casa de una amiga meva de un altre poble perque diu que no coneix als pares... pero es que jo vull anar de festa amb aquell poble i aixi poder estar un rato amb una amiga meva i el meu novio...pero es que si no me deixen quedarme a dormir alli... i molt menys em vindran a buscar pfpfpf.. no se que fer per convençela de que me deixi quedarme a dormir o almenos anar de festa...
InterPersonal

hola bonica,
Moltes gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Primer de tot, dir-te que no has de fer res que tu no vulguis. Si que és veritat que a vegades fem concessions amb les persones que estimem, però això no vol dir que ho haguem de fer sempre!
En una parella, ha de ser recíproc. A vegades cedir un, i a vegades l'altre. Per què no proveu d'arribar a un pacte? Aquesta setmana fas la proposta tu i la setmana vinent que faci ell la proposta. Així tots dos podeu decidir i alhora fer coses que us agradin.
Pel que fa als teus pares... Hauràs de parlar amb ells i explicar-los la situació. Si no coneixen els pares de la teva amiga, els pots donar el telèfon i que parlin entre ells. L'altra opció potser serà que quedeu a la tarda i que els teus pares et vinguin a recollir allà on siguis. Què et sembla?
A vegades hem de cedir una mica per aconseguir el que volem!
Una abraçada!
www.consultajove.cat