Pares
Holaa! Tinc un problema, els meus pares no hem deixen sortir. Sempre que vull anar al cinema amb una amiga no em deixen anar a nose que vingui la meva mare i m'estan tot el dia a sobre, tampoc em deixen anar a l'escola sola ni quedar amb amics a nose que hi hagi algun gran, en fi no em deixen fer res i em tenen sempre super controlada. Que puc fer perque agafin mes confiança en mi i entenguin que jo també nececito el meu espai?
PD: només tinc 13 anys ja sé que no es una verbaritat pero...
InterPersonal

Hola anònima,
Gràcies per escriure'ns! Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Estem convençudes que hi ha molts adolescents que es troben en la mateixa situació que tu! L'adolescència és una etapa de canvi, per la pròpia persona, però també per la gent del seu voltant. Sovint els pares també han d'adaptar-se a tots aquests canvis que, per ells, no són fàcils.
Parla amb ells i demana'ls una mica més de confiança. No ho demanis tot de cop i intenta negociar amb ells. Per exemple, si vols quedar per anar al cine amb una amiga, demana a la teva mare que us deixi davant del cine i us vingui a recollir a una hora en concret.
Es tracta de negociar amb els teus pares i a partir de complir els tractes que feu, aniran guanyant confiança, ja veuràs.
Una abraçada!
www.consultajove.cat