Sóc anorèxica?
Hola, tinc un dubte. El meu problema es que em vull aprimar constantment, i estic molt obssesionada amb el meu pes i el meu cos, i gairebé no menjo per poder aprimar-me, tothom em diu que estic molt primeta, però jo em vull aprimar més. A la mínima que m'engreixo uns grams o jo veig que m'he engreixat una miqueta, em sento gorda, i no m'agrado i deixo de menjar per tornar a aprimar-me, fins i tot, quan em passa, hi ha dies que no vaig a la platja, o no em poso tops que ensenyin panxa perque jo noto que m'he engreixat una mica, per poc que sigui, i sento que la gent em mira com si estigues grassa. Faig molt esport, i mejo encara més poc quan en faig. M'he arribat a desmaiar i també he arribat a tenir baixades de sucre per estar tantes hores sense ingerir aliments. Cada dissàbte, ara que es estiu i hi ha festes surto o vaig de de festa amb els meus amics, i cada dissàbte em poso els dits i acabo vomitant. La meva pregunta es aquesta: Sóc anorèxica o estic començant a ser-ho? Hi ha algun tipus d'anorèxia que coincideixi amb els "símptomes" que tinc?
Gràcies per la teva atenció
Sara Bujalance

Hola anònima! Doncs la veritat és que tot el que expliques pot estar relacionat amb una anorèxia, és molt probable que l'estiguis patint. L'anorèxia és una malaltia molt greu en la que la persona se sent molt malament amb si mateixa i s'obsessiona amb el pes i el menjar de forma malaltissa. Quan algú passa per això pot arribar a trobar-se realment malament. Per això és molt important que demanis ajuda. Parla amb els pares, és la única manera de parar aquest patiment i arribar a trobar-te bé. Sé que costa parlar amb els pares, però ho has de fer. Tu no tens la culpa del que t'està passant, i els teus pares tenen dret a donar-te l'ajuda que necessites. Oi que a tu t'agradaria ajudar-los si estiguessin malalts? Ells també volen ajudar-te a tu. Parla amb ells el més aviat possible. Si veus que cara a cara et costa molt, prova a escriure'ls una carta o un e-mail per a que ho llegeixin quan tu no hi siguis davant. Sigui com sigui però parla amb ells. Molts ànims i molts petons!!