Consell
Hola, abans de res gracies per llegir la meva consulta i per l'ajut que doneu a tots els adolescents.
Fa cosa de dos anys vaig caure a l'anorexia nerviosa i vaig arribar a estar molt molt greu interna en un hospital 24hores. Poc a poc vaig aconseguir recuperarme fins a dia de avui que crec que ho tinc mes o menys superat encara que tot es molt recent. A els meus pares mai els hi ha fet molta gracia aquest tema i s'han negat a portarme al metge o a aceptar que la seva filla tenia una malaltia així, quan ho van aceptar finalment van pasar-ho realment malament. El cas es que ara que jo ja estic més o menys curada i he guanyat pes (abans pesaba 45, ara peso 57, medeixo 1'65) em diuen gorda i es fiquen amb el meu fisic continuament. Ja he intentat parlar amb ells, dir-lis el que penso o inclus contestar-lis malament jo també o ficarme a plorar. I continuen fent-ho, jo ja no se que fer i com hagi de aguantar aixo molt més acabare recaient una altre vegada. M'agradaria que em diguesiu que puc fer davant d'una situació així, com puc fer que parin de ficarse amb el meu fisic i de dirme coses tan desagradables.
Gracies,
petons.
Sara Bujalance

Hola moonsheen! No facis cap cas del que et diuen! El teu pes està bé! O bé no veuen bé i s'han de posar ulleres o simplement ho fan per fer-te mal. Realment són molt desagradables. Si ja has intentat parlar amb ells per dir-los que aquests comentaris et fan mal i que no són ningú per anar ficant-se amb els altres i tot i així continuen fent-ho, el que has de fer és demanar ajuda a amics, familiars i professors, perquè el que t'està fent és assetjament i s'ha d'aturar. No et callis, els agressors s'aprofiten del silenci de la víctima, així que demana ajuda i pareu aquesta situació entre tots. No hi ha dret, ningú té dret a ficar-se amb el físic dels altres. Sobretot no permetis que la teva autoestima es vegi afectada per aquests agressors. El teu cos està bé, no permetis que ningú et faci dubtar sobre això. I insisteixo, demana ajuda a amics i adults, l'assetjament s'ha de parar sempre. Molts ànims i molts petons!!