AMIGA AMB PROBLEMES!
Hola! Espero que em pogueu ajudar! Tinc una amiga que esta bastant obssesionada amb el seu físic, i la veritat és que no vull que vagi a més, perque realment podria tenir un problema greu. El cas és que es veu gorda i vol aprimar. Ara que estem a estiu s'ha marcar un objectiu que és baixar de pes, però la manera com ho esta fent em preocupa. Per esmorzar menja un got de llet i un troç de pa integral, i fins que no arriba l'hora de dinar res més, per dinar una amanida i ja esta i quan és l'hora de sopar no sopa.(aixó fa unes 3 setmanes que ho està fent) El que passa quan fa aixó es que l'endemà té gana, menja massa i després es sent malament per haver menjat tant i intenta vomitar ( en alguns casos no sempre). L'altre problema és que la seva mare li va dir que només s'aprimaria deixant de menjar no menjant sà, i aixó no ajuda gens. L'altre dia em va enviar una foto i havia apimat molt de cames, i deia que encara es volia aprimar més, que era feliç fent això i que ho faria per ella i pel seu novio perquè vol el millor per ell. Medeix 1'71 i vol arribar a pesar 55 kilos, ella fa esport i entrena més de 8 hores a la setmana, i li podira agafar algun xungo durant els entrenos per culpa de la seva obsessió a baixar de pes i no menjar. Si em poguessiu ajudar aviam que li haig de dir perquè deixi aquesta obsessio i a que menji us ho agrairia molt, i se que em costarà però estic decidia a ajudar-la. Moltes gràcies i seguiu fent aquest treball perquè realment ajudeu a molta gent!
Sara Bujalance

Hola nona! Pel que expliques és molt possible que la teva amiga estigui patint un trastorn de la conducta alimentària. Aquests trastorns són malalties greus i la única manera de sortir-se'n és rebent ajuda professional. Els amics teniu un paper molt important a l'hora de donar suport i afecte a algú que té un problema com aquest però, per desgràcia, no la podeu curar. Els que l'han de curar són els seus pares portant-la al metge. Per això el més important és que els pares d'aquesta amiga sàpiguen què li està passant. Tot i que la seva mare no li aconsellés bé a l'hora de voler aprimar, és la seva mare, l'estima més que a res i segur que vol el millor per a ella. Quan sàpiga que està tenint problemes, farà tot el possible per ajudar-la. El millor que pots fer és parlar amb la teva amiga i animar-la a que li digui als pares. Si tot i dir-li, no parla amb ells, aleshores serà necessari que parlis tu directament amb ells o amb algun adult del seu entorn que se'n pugui fer càrrer, com un germà, avi, professor, etc. Si has de fer això és molt probable que la teva amiga s'enfadi amb tu al principi, però al cap de poc segur que entén el que has fet, t'ho agraeix i valora el fet de que t'hagis comportat com una amiga de veritat. Motls petons!!