ajuda
Hola, abans de tot dirvos que moltes gràcies per ajudarnos i resoldrens els dubtes que tenim pel consultori, m'ha ajudat molt.
Tinc 14 i d'aqui poc en fare 15. Medeixo 1,61 aproximadament i peso uns 48 kg. Jo crec que el meu pes està bé pero quan em mirot al mirall no em vaig com si peses 48 kg, si no com si peses uns 55 kg i no m'agrada el meu cos, quan li dic a la gent que peso 48 kg no s'ho creuen.
Durant l'estiu moltes de les meves amigues i la meva mare em diuen que no menjo gaire, però jo no ho crec aixo. La meva mare està preocupada, i em diu que m'estic quedant molt prima, però jo no crec que estigui tan prima com ella diu.
M'agradaria saber quin seria el meu pes ieal pel l'edat que tinc i el que medeixo
moltes gracies per tot, i perdo per les faltes!
Sara Bujalance

Hola! Doncs la veritat és que dir-te quin és el teu pes ideal és molt difícil perquè el pes depèn de moltíssimes coses: genètica, estat de salut, edat, activitat física, estil de vida, etc. A més, el pes varia de persona a persona, la prova la tens en que dues persones poden mesurar i pesar el mateix i tenir cossos totalment diferents, sent una més prima que l'altra, per exemple. La millor manera de saber quin ha de ser el teu pes ideal és visitar el metge, ell/a et pot orientar tenint en compte moltes altres coses de la teva salut. De totes maneres, si no tenim cap problema de salut, sent constants en una alimentació equilibrada i fent esport el cos es posa per sí sol en el seu pes ideal. I per una altra banda, la veritat és que el teu pes és baix, estàs prima. Si tu no et veus prima és degut a un problema de percepció, o sigui, de com et veus tu a tu mateixa. El problema no està en el teu cos, sinó que està en el fet de que tu et veus més grassa del que ets. Tot això sumat al fet de que la mare i les amigues estiguin preocupades perquè veuen que menges poc ens està alertant de que hi ha alguna cosa que no va bé amb l'alimentació. Per evitar tenir problemes seriosos amb aquest tema, parla amb la mare, familia i amics sobre com et sents, ells t'ajudaran a sentir-te millor amb tu mateixa i evitar un problema gros amb el menjar. Molts petons!!