em suicido?
hola adolescents!
ultimament no mho passo be amb la meva vida,mai estic be amb les meves amigues,trec males notes ,soc timida,la meva familia tampoc va be,els meus pares estan separats i cada cop que es veuen es barallen lo qual em fa molt de mal,mestic donant conta de que no soc felic,no pot passar ni una setmana sense que sem passi pel cap suicidar-me,epro no us preocupeu! no em suicidare perque se que la meva familia no ho superaria,nomes vull que em digeu com ser feliç necessito ser-ho moltes gracies i perdo per les faltes !
petons!!
InterPersonal

Hola anònima!
Moltes gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Ens fa molt mal llegir les teves paraules i ens encantaria alleugerir el teu dolor. No hi ha una recepta exacte per ser feliç, però intentarem donar-te algunes estratègies per no veure-ho tot tan negre:
Separa cada àmbit i busca una cosa positiva d'ell. Et farem algunes preguntes per ajudar-te:
- Qui són les teves amigues? Què valores d'elles? Què t'aporten?
- A l'escola, quina assignatura t'agrada? Amb quin professor hi tens més confiança?
- De la teva personalitat, què és el que no canviaries? Què t'agrada del teu caràcter? Saps que la timidesa també és molt atractiva?
- Amb la família, quines coses t'agrada fer amb la teva mare? i amb el teu pare? Ho fas sovint? Per què no els proposes activitats que t'agradin per fer-les amb ells?
Entenem que no és fàcil fer front a una separació, però els teus pares continuen sent les persones que més vetllen per tu i que més t'estimen. Si no estàs bé, parla amb ells (amb tots dos o amb qui tinguis més confiança). Veuràs que si parles i els expliques com et sents, t'ajudarà a descarregar tota aquesta tristesa.
Per altra banda, la tristesa és una emoció tan útil com l'alegria, ens serveix per recollir-nos en nosaltres mateixos i parar una mica el món. La manera de deixar-la anar, és a través del plor, de l'escriptura o alguna altra activitat creativa. Deixa que flueixi i sentiràs que tot es va tenyint d'altres colors.
No serà un camí fàcil, però tens molta força! Deixa que les ganes de viure et guiïn!
Una abraçada
www.consultajove.cat