Gimnàs.
Hola.
Sóc una noia de quasi 17 anys que està obsessionada amb les dietes i l'esport. Fa dos anys vaig començar una dieta força estricta degut a què tinc un metabolisme molt lent i no cremo el suficient. Medeixo 1.75 i peso 65 kg. Des que vaig començar només he baixat 10 kg i ara fa quasi tres mesos que vaig al gimnàs molt intensament i veig que res més lluny d'aprimarme. Com pot ser? A vegades tinc ganes de donar-me per vençuda.
Gràcies.
Sara Bujalance

Hola anònima! El motiu més probable pel qual ara et costa aprimar és perquè segurament has fet una dieta massa estricta. Si no mengem suficient el nostre metabolisme va més lent per tal d'assegurar-se que crea prou reserves, degut a que es pren el fet de menjar poc com una amenaça per a la salut. Per això la clau per aconseguir un bon pes no és menjar poc, sinó menjar bé, equilibrat, variat i suficient, o sigui, sense passar gana. D'aquesta manera el metabolisme està "content" perquè rep tota l'energia que necessita i no veu necessari emmagatzemar, o sigui, engreixar. Continua fent esport, però mirar de fer una dieta prou variada, equilibrada, i suficient, res de quedar-se amb gana o "prohibir-se" aliments. De totes maneres, el pes que tens està bé, així que no necessites aprimar res, i això també és un motiu pel qual ja no aprimes, perquè no et fa falta. MOlts petons!!