No estic segura de que fer ...
hola, estic bastant atabalada xq apart dels meus propis problemes tinc una germana besona que no se si diu mentides i unes amigues que pasen de mi.
el tema de la meva germana esq sempre diu que aquesta nit ha sortit amb uns amics que ningú ha vist mentres la familia durmiem, s'ha anat amb ells a enborracharse i altres coses per l'estil, estic gairabé segura que es una mentida xq mai l'he vist surtir de casa per les nits i tampoc hi ha manera posible de contectar amb aquest "amics" però tampoc estic segura del tot i si es posible que fagi aquestes coses. No se si dir-li als meus pares xq se suposa que la meva germana "confia" amb mi per això m'explica aquestes coses, però d'altra banda no es la primera vegada es fica en problemes per dir mentrides. No se si explicarlis o no.
I d'altre vanda com la meva germana i jo sempre em tingut el mateix sercle d'amics i sempre he fet les coses amb ella, no sóc gaire bona fent amics y pertant sempre he tingut més ho menys els mateixos, però les meves "millors amigues" sempre han estat més unides entre elles que no pas amb mi, sempre he sigut el seu segon plat, mai li havia donat importancia xq ha sigut així desde que tinc memòria però m'he cansat de ser sempre la salva vides que només es crida quan hi a problemes, sempre he estat amb elles quan an tingut problemes però cuan són felices jo no importo gaire. A la que sóc més propera li va dir a la seva mare que jo era l'única que l'ajudava quan tenia problemes i que m'estimava molt(ho se xq la seva mare li va dir a la meva ja que són amigues)però quan ja fa temps li vaig deixar caure com em sentia i ella deis que no era era vritat que ella m'estimava molt, jo no dubto de que m'estimi però no sóc mai el seu primer plat. Mai he sigut el primer plat de ningú xq les meves amigues estan amb mi perque les demes persones no le volien a prop seu però jo si volia ser amiga d'elles. Estic farta de ser sempre la segona opció i de resoldre problemes, i només estar donant suport. M'agrada que confin en mi i que m'els expliquen però no vui ser només aixó. Ultimament he pensat que el millor seria dirli "gràcies per tot i adéu", però porto amb elles gairabé tota la vida.
No se que fer!!!!!!!!!!
InterPersonal

Hola 8Nata13!
Primer de tot moltes gràcies per escriure'ns i explicar-nos com et sents últimament.
Anem per parts: referent a la teva germana podries parlar primer amb ella i preguntar-li per què fa aquestes coses d'amagades, quin sentit té? Per què ha d'escapar-se a les nits i emborratxar-se? D'aquesta manera veuràs quina reacció té i què t'explica. No es tracta que discutiu ni que dubtis de la seva paraula, sinó que puguis donar-li un cop de mà si és que té algun problema. Si veus que pot ser perillosa la seva conducta, sempre és important que ho parlis amb els teus pares, és la millor ajuda que pots donar-li a la teva germana.
Pel que fa a les amigues, entenem com et sents, a vegades podem tenir la sensació de que estem en un segon pla i que només ens tenen en compte pels problemes. Has parlat amb elles? No per retreure res sinó per expressar els teus sentiments i trobar una solució.
Si en tens ganes, també podries ampliar una mica més el teu cercle d'amistats. I com ho fem? Doncs apuntant-te, per exemple, a alguna activitat que t'agradi i que puguis compartir amb altres noies de la teva edat. Així coneixeràs gent nova mentre t'ho passes bé!
Una abraçada ben forta!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat