punt i final o continuara...
Hola, soc una nena que farà 2n ESO. quan jo era petita sempre em relacionava amb els nens, quasi mai em relacionava amb les nenes "populars" de la classe. quan va arribar 4rt,5e i 6e vaig caure en una baixa autoestima i em feien bullying , m'insultaven, fins i tot em van fer una cançó. quan vaig arribar a l'institut vaig decidir començar de nou i crear una altre historia. vaig conèixer unes amigues i ens vam fer un grupet ( cosa per mi totalment nou ). tot semblava perfecte els 5 primers mesos, però va haver una baralla i durant una setmana jo ja no formava part d'aquella historia. va assistir una professora de mediació i l'assumpte es va arreglar. van passar uns altres 3 mesos i tot va semblar prefecte fins que per una conversació pel grup de wsp va haver conflictes. al dia següent al entrar al wsp vaig veure (..... te ha eliminado del grupo, ya no eres participante de este grupo) em vaig enfadar molt, ho reconec, però va ser culpa meva. van passar dos dies, estava a classe de educació física i una companya meva em va preguntar si un nena del grup em va comentar algun cop sobre la seva forma de vestir, i jo li vaig dir que si. aquella companya li va dir a la nena que jo havia dit que ella comentava malament sobre la seva vestimenta, i es va enfadar encara mes. jo reconec tots els meus errors i reconec que tot va ser culpa meva. com tothom diu " de los errores se aprende" jo he canviat, soc jo mateixa, sense trampes ni cartró. com puc fer per demostrar el meu canvi? com puc fer per recuperar-les? fico punt i final a aquesta historia o fico un "pausa" i un continuara?
necessito ajuda.
gràcies.
InterPersonal

Hola bubu745
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Primer de tot volem agrair-te la confiança i sinceritat amb la que ens escrius. Admets els teus errors i això no sempre és fàcil. De totes maneres, també et direm que en una discussió sempre hi ha, com a mínim dos implicats. És a dir, tots tenim un percentatge de responsabilitat en cada discussió (ni que sigui un 1%), per tant, assumeix la part que et correspon, però no tota! d'acord?
No sabem si has de posar punt i final o potser evolucionarà cap a una altra banda. Intenta parlar amb elles i explicar-los com et sents. La millor manera de demostrar un canvi és amb el temps. Demana'ls un vot de confiança i sigueu sinceres i honestes. Potser no totes respondran com t'esperes, això és decisió seva i l'hauràs de respectar. Pensa que les relacions d'amistat ens han de donar suport i ajudar-nos i si aquesta amistat no t'aporta això... potser hauràs de replantejar-te quines amistats vols al teu costat.
Una abraçada molt forta!
www.consultajove.cat