Estic indesisa...Vull la teva ajuda, es urgent.
Hola! gràcies per llegir això i ajudar-me.
Com diun al titol, estic indesisa. Porto aquest estiu parlant amb un nen, ell ell fara 1 de batxillerat i jo tercer d'eso.
ell no vol res amb ningú, ja que fa poc que li han fet mal però li fa por. Parle'm molt i tal... Però es l'edat el que em fa patir. Ell va a batx i potser ja vol tindre relacions sexuals i jo anire a tercer i crec que no es l'hora. No se si dir-li el que sento o seguir parlant amb ell, em fa vastanta por ser rebutjada.
InterPersonal

Hola Mardelsmars,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Entenem que tinguis aquesta por i et sentis indecisa. Nosaltres no podem prendre la decisió per tu, però mirarem de donar-te algunes preguntes perquè tinguis més arguments per prendre-la.
La diferència d'edat no és un problema en sí, sinó que allò que pot dificultar l'estabilitat en una parella són els diferents moments vitals en què es troba cadascú. Com tu dius, ell està fent batxillerat i segurament ja pensa en si voldrà anar a la Universitat o fer algun altre tipus de formació (amb tots els canvis que això comporta) i tu estàs vivint un altre moment.
Però si tu tens ganes de començar alguna relació amb ell, parla-hi i sigues sincera (què sents i quines pors tens), llavors en funció de la reacció d'ell anireu veient cap on va la relació...
És natural que tinguis por a ser rebutjada, però no podem obligar a ningú a sentir el mateix que nosaltres, així que és un risc que correm quan ens declarem a algú.
Sigues honesta amb tu mateixa: vols intentar una relació amb ell o prefereixes deixar-ho fins aquí? Quan t'hagis contestat aquesta pregunta, serà moment de parlar amb ell i actuar cap a un cantó (Exposar-li les teves pors a l'hora de ser parella) o bé cap a l'altre (no iniciar cap relació i continuar o no l'amistat).
Una abraçada bonica
www.consultajove.cat