Nena histèrica
Hola! Tinc un problema i és que des de fa un temps estic fent de cangur a una nena d'un any i mig. Quan la mare marxa, la nena es posa histèrica i no para de plorar de cap manera. He intentat agafar-la, ensenyarli contes o joguines i cantar-li cançons. Però res de res! La nena no calla. Necessito ajuda! Hi ha alguna cosa que pugui fer perquè no es posi a plorar cada vegada que marxa la seva mare?
InterPersonal

Hola!
Ostres quina responsabilitat! Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
La reacció d'aquesta criatura és la més habitual quan la mare marxa, ja que sent que marxa la persona més important del seu petit món! No pateixis. Intenta consolar-la i tu no et posis nerviosa. Parla calmadament i explica-li què fareu durant l'estona que estigueu vosaltres dues. Veure que tu estàs tranquil·la i relaxada l'ajudarà a ella a calmar-se.
També pots demanar a la mare si hi ha alguna joguina o pel·lícula que la distregui o que li agradi molt, ja que això també pot ajudar a calmar-se més ràpidament.
Però no pateixis, procura que tingui tot el que necessiti (que estigui neta, que no tingui ni gana ni set, que no tingui mal de panxa o massa calor) i ajuda-la a calmar-se.
Una abraçada!
www.consultajove.cat