Obsessió amb mi
Hola!!
Us vull comentar un problema que fa temps que em passa i hi porto donant voltes durant casi dos anys.
Fa com 5 anys que tinc dues amigues molt importants per a mi, però ara m'he adonat que una d'elles no és tan "amiga meva" com em fa pensar, a mi, i a les amigues que tenim en comú.
Ella sempre havia sigut la líder del grup, i jo la seguia sense qüestionar-la, fins que, deu fer dos anys, me'n vaig cansar.
Vaig començar a pensar en tot el que havíem fet, tot el que havia passat durant els darrers anys, i una cosa em va cridar l'atenció.
Quan devíem tenir uns deu anys, en unes colònies de l'escola, se'm va posar a plorar perquè volia ser com jo, literalment.
Vaig pensar en els cops que m'havia vist amb un complement, estoig o sabates noves i el següent dia apareixia ella amb el mateix que jo, dient que no sabia que jo també ho tenia. També els hi deia als meus companys de classe que s'apartessin perquè ella pogués veure en quina posició estava asseguda jo. També em va dir que si algú s'atrevia a apartar-me d'ella, l'hi donaria una bufetada.
Fins i tot un dia em va dir que l'hi agradaria portar ortodòncia perquè jo en portava, i va mentir a l'oculista perquè li posessin ulleres com a mi.
Així que durant aquest any m'he separat bastant d'ella, he fet altres amigues i he intentat ignorar les seves preguntes.
A principis d'aquest estiu vaig quedar amb unes amigues que tinc en comú amb ella, i em van comentar que no parava de parlar de mi mai, i no coses gaire bones.
Va deixar córrer rumors del meu passat bastant negatius (i falsos), i em criticava a les meves espatlles. Sé que està be expressar el que opines d'una persona, però també m'ho podria haver comentat a mi.
Fins i tot preguntava a les meves amigues de que parlàvem, encara que fos íntim, o personal. I va haver-hi una ocasió quan el nostre tutor va tenir que parlar amb ella, ja que es va ficar amb una noia que començava a ser amiga meva.
Ara és estiu i sé com evitar-la, però anem juntes a totes les classes (que va aconseguir preguntant a les meves amigues quines optatives havia agafat jo per poder-les agafar ella), i sé que ella voldrà parlar amb mi.
Sé que seria el mes correcte, però la conec i sé que per molt que parli amb ella sobre aquest tema ho negarà, ja que ja ho ha fet altres cops amb altres temes.
Com es veu, estic molt confusa sobre el que puc fer o dir, els meus pares ja ho saben i volen parlar amb el tutor, però jo no sé que fer...
Gràcies!!
InterPersonal

Hola Sandy,
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Nosaltres no tenim la sensació de veure't confosa, al contrari! Sabem que és una situació desagradable, però n'ets conscient i ja has fet passos i accions per aconseguir separar-te d'aquesta relació que no et fa sentir bé.
Quan no ens sentim còmodes amb una persona, a vegades la millor solució és apartar-la de la nostra vida. Sabem que coincidireu a classe, però també ens has comentat que tens moltes altres amigues, per tant, tu continua fent el teu dia a dia. Si ella vol parlar amb tu, parla-hi cordialment, però marcant distància (que ja haurà percebut) i intenta implicar-t'hi el mínim possible. Veuràs com mica en mica canviarà d'actitud.
Una abraçada bonica!
www.consultajove.cat