No m'agrada res
Hola! La meva consulta és com puc fer que m'agradin més aliments com verdures (principalment enciam, tomàquet...). Últimament he anat provant l'enciam però no m'agrada la textura que té ni el soroll que fa quan el mastegues... No m'agrada que no m'agradi, ja que tothom diu que una bona amanida està boníssima i a mi em fa "enveja" no poder dir el mateix, però també em passa això amb coses com purés, la ceba (aquesta si que no la suporto, ni textura, ni sabor, ni olor.... Res de res), tomàquet, pebrot, pomes...
A part, moltes vegades el que em passa és que m'intento convèncer de que em pot agradar perquè no l'he provat mai i això, però potser li pregunto a la meva mare si em pot agradar i em diu que a ella no li agrada, llavors quan ho provo ja vaig pensant que no m'agradarà. I no només és la meva mare la que potser em fa canviar d'opinió, també són els meus records de quan em quedava al menjador de l'escola, i res no m'agradava. Així que, si tinc alguna cosa per menjar que em recorda al menjar del col.legi ja no m'agrada...
Bueno, espero que em pogueu ajudar... Gràcies.
Sara Bujalance

Hola Yoyomi! Entenc que és difícil menjar verdures quan no t'agraden, però creu-me que és impossible que cap verdura t'agradi tenint en compte la gran varietat de verdures, hortalisses i fruites que tenim a l'abast. Si hi ha alguna que realment et resulta insuportable, com la ceba, no cal que la mengis, però la resta és necessari que vagis provant i les vagis incorporant a la teva alimentació perquè són fonamentals per a una bona salut. El que et recomano és que comenceu per comprar unes bones verdures i fruites. Mireu de comprar-les fresques i de temporada, als mercats de Catalunya en podem trobar de realment bones. Després mireu la forma de cuinar-les de forma gustosa. Per exemple, si bullides no t'agraden, doncs proveu a fer-les amb un sofregit de tomàquet, per exemple. Prova de posar a les amanides alguna cosa "extra" que t'agradi com el formatge, o crostonets de pa, o pasta, o arròs.... I, sobretot, recorda que val la pena fer l'esforç d'acostumar-s'hi. Al cap i a la fi menjar és això, un costum. I com tots els costums el podem adquirir a poc a poc. També intenta que l'hora de menjar verdures i fruites vagin acompanyades d'una bona estona com estar en família, o amb els amics, o de cap de setmana, etc. Així aniràs associant-les a records més positius que el menjador de l'escola. Molts petons!!