Vaig bé? Dubtes
Hola Sara,
si estás llegint aixó volia primer de tot agraïr-te el temps.
Aquí esta el meu dubte, fa dos any hem vaig engreixar molt de cop (mala alimentació).
Vaig començar a anar a correr cada dia, pero menjava igual. Nomes vaig guanyar múscul (per tant pes). Jo tenía la idea de que al fer un esport constant augmentaría el metabolisme pero suposu que no va ser suficient.
Aquest any al principi no vaig prestar massa atenció al assumpte i després de nadal hem vaig engreixar de manera alarmant (medía 1.70 i pesava 72 kg).
He provat mil coses, vaig començar a fer moltissim esport (anar a correr "suaument" abans d'esmorzar i abans de sopar una hora al gimnás potent) pero no aprimava.
Vaig començar aveure molts tés pel mati abans d'esmorzar i a menjar miséries per esmorzar, especialment al berenar (faig un esmorzar saludable pero no parar el matebolisme).
He conseguit perdre uns 4 quilets i ara peso 68 kg, però hem segueixo veient igual de grasa.
Llavors, els meus dubtes:
Si vull aprimar sanament rápid (tot i que sóc conscient de que no és massa sa)
Haig d'evitar els greixos saturats?
Si esmorzo un iogur s'hem para el metabolisme?
Quant de temps hauría d'estar amb tot aquest pla per aprimar fins a veure'm prima?
Gracies Sara.
Sara Bujalance

Hola lgb! Si volem aprimar el primer que hem de fer és carregar-nos de paciència ja que l'única forma realment efectiva d'aconseguir un bon pes és aprimar a poc a poc. Si aprimem ràpid, a més de problemes de salut, només aconseguirem engreixar ràpid després perquè, tal i com dius tu, el metabolisme es "paralitza". Hem de ser pacients i constants en una alimentació equilibrada i en fer esport habitualment. Pel que fa als greixos saturats (embotits, brioxeria, mantegues,dolços), i els aliments amb un contingut molt elevat en sucre (com els refresc, els gelats, caramels,etc) no cal evitar-los perquè són aliments que podem menjar, però de forma moderada i ocasional, o sigui, menjar-los només de tant en tant. Evitar-los del tot no és bona idea perquè només aconseguim obsessionar-nos-hi i acabar menjant-ne més. Pel que fa a l'esmorzar, un iogurt és massa poc! Un bon esmorzar ha d'incloure, a més d'un làctic, un hidrat (pa o cereals, per exemple) i una fruita (un suc de taronja natural, per exemple). És molt important esmorzar bé, perquè la gent no esmorza prou bé tendeix a engreixar amb els anys! Fes 5 àpats al dia (3 principals: esmorzar, dinar i sopar, i 2 complementaris: 1 a mig matí i 1 a mitja tarda), segueix les recomanacions de la piràmide alimentària i fes esport habitualment. Amb aquests hàbits aniràs recollint els resultats a poc poc però de forma estable, només cal tenir paciència i constància. I, molt important, no t'obsessionis amb aquest tema, la vida és molt més que el pes i el menjar, i l'hem de disfrutar! Molts petons!!