Antisocial??
Hola!! Resulta que quan les meves amigues em diuen per sortir, gairebé mai vaig perquè això "d'anar a fer una volta" no m'agrada, i si ho faig estic tota l'estona pensant en que m'agradaria estar a casa meva, amb la meva família. Les meves amigues són molt d'insistir si dius que no, i jo sempre poso excuses per no anar-hi, ja que no els vull dir que "no m'agrada sortir". Jo únicament dic de quedar si s'ha de fer algun treball de classe, i també m'agradaria quedar amb elles per fer algun taller o alguna cosa però no m'animo a dir-s'ho ja que em fa una mica de por que no els agradi el que proposo... A part d'elles (i els meus companys d'escola, que són bastants), no conec més gent perquè no faig cap extraescolar, encara que m'encantaria fer coses com classes de patinatge, xinès... però no els dic als meus pares perquè quan em poso a pensar la gent que pot haver-hi (nois i noies que beguin, fumin..., per l'edat en la que estem, més que res) les meves ganes de fer cap extraescolar se'n van perquè jo no sóc d'aquestes noies a les que les agrada beure, fumar... ni tampoc treure males notes i coses així. Sóc una noia llesta, a qui li agrada estudiar i també sóc divertida, encara que no tothom em sap fer riure perquè no tinc l'humor "convencional" dels adolescents... Tampoc tinc xarxes socials ja que no veig la necessitat d'estar estressant-se pels followers i tot això. Em veig bastant madura per la meva edat (tinc 15 anys) i ja m'agrada. També he de dir que sóc molt tímida.
Algun consell??
InterPersonal

Hola Yoyomi!
Estaria bé que poguessis compartir les teves propostes amb les teves amigues, com això que ens expliques de fer un taller. No tinguis por si no els hi agrada la teva proposta, per gustos colors! Ja trobaràs a algú amb qui compartir-les!
Si tens ganes d'apuntar-te a alguna activitat extraescolar (patinatge, xines...), perquè no fer-ho? Pots provar-ho, a veure com et sents i si no t'agrada, canvia i apunta't a una altra activitat! Pensa que no tots els adolescents volen beure i fumar, n'hi ha molts que els agrada estudiar com a tu i que segurament comparteixen aficions i manera de veure la vida.
Intuïm que ets una noia amb les idees molt clares i t'encoratgem a que provis de conèixer gent nova amb la qual puguis compartir les teves inquietuds!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat